Avatar

Relațiile interumane prin intermediul tehnologiei sunt condiționate de impactul pe care îl au asupra creierului elemente precum: ce se vede dincolo de ecran, ce se aude dincolo de căști, imaginea generală a persoanei de dincolo de tastatură.  Din acest punct de vedere, putem spune că brandul personal se transformă atunci când o strângere de mână nu mai este posibilă și cămașă albă nu mai pare la locul ei.  Omul, ca imagine, are nevoie să se reinventeze pe fundamente mai naturale și pe noi principii pentru a obține impactul anterior într -o conversație.
Înțelegerea celorlalți prin dezvoltarea puterii observației devine și mai importantă, în condițiile în care timpul unei discuții este limitat și ratarea unor detalii mai poate fi compensată cu greu. Observare a și intelegerea sunt esențiale într-o perioadă în care relațiile sunt amenințate de limitările tehnologice și de timp. În condiții de work from home și de izolare parțială, ce a mai mare nevoi e a ființelor sociale este aceea de a fi înțeleși, de a simți că este cineva alături din punct de vedere emoțional. Chiar dacă neconstientizată, această nevoie este una cât se poate de puternică și poate face diferența dintre un DA și un NU. Iar pentru obținerea acestui obiectiv, ascultarea activă și empatia sunt cele mai puternice instrumente.
Toate aceste trei zone de lucru, odată dezvoltate, ne vor ajuta să creionam imaginea unui partener pe care ceilalți se pot baza într- o astfel de circumstanță. Ne ajută să scoatem la iveală imaginea de OM, să ne evidențiem relațiile de business prin prisma interacțiunii personale și să ne dezvoltăm credibilitatea. Aceste elemente ne ajută să cream un AVATAR al partenerului de business pe care oricine și l-ar dori alături, chiar dacă distanța fizică este una considerabilă.

CE CONȚINE

Programul este structurat în două sesiuni:

Sesiunea 1

a) Aranjarea și organizarea sumară a mediului înconjurător pentru oferirea sugestiei de credibilitate și confort.

  • Cum ținem cont de lumina ambientală înainte de efectuarea unui apel video. Obiectivul este acela de a ne pune într-o lumină care să accentueze imaginea profesionistă și să ne puna trăsăturile în valoare.
  • Cum putem aranja decorul din spate pentru a transmite atât profesionalism cât și latura umană. Aceasta tehnică poate sublinia atât caracteristicile noastre profesionale cât și pe cele umane. Poate pune accentul pe persoana noastră sau pe informațiile pe care ceilalți le pot descoperi despre noi și care ne pot pune într-o postura favorabilă.
  • Poziționare față de cameră (distanță, unghi, poziție). Acest aspect ne permite să maximizăm puterea comunicării non-verbale pentru a obține un impact crescut asupra participanților la discuție.
  • Ce facem cu privirea în timpul unui apel video. Controlul privirii este esențial într-o comunicare video. Această tehnică face diferența între impresia de control, stăpânire de sine, deschidere și improvizație, lipsa de onestitate, iritare sau deconectare emoțională de participanții la discuție.

b) Voce și tonalitate în conversații avute în mediul on-line.

  • Tehnici de adaptare a tonului vocii pentru a transmite mai multă apropiere într-o conversație prin telefon sau on-line.
  • Tehnici de adaptare a dicției pentru a sublinia puterea unor mesaje transmise on-line.
  • Care este ritmul potrivit de a vorbi într-o conversație video, pentru a ne asigura că receptorul înțelege cât mai mult din ceea ce îi spunem.
  • Sunetul este important. Cum folosim tehnologia în avantajul nostru. Tehnici de poziționare a microfonului pentru a nu părea că suntem la distanță, pentru a nu da senzația de ton ridicat și pentru a ne păstra vocea cât mai caldă.

c) Ascultarea activă- modalitate de a crește relaționarea și încrederea în conversațiile online.

  • Acest capitol ne va arăta modalități de a observa ezitările, gesturile spontane și pauzele participanților la conversație pentru a îi ajuta să se deschidă și să creăm o discuție deschisă și plăcută.
  • Întrebările deschise și modul în care pot fi folosite pentru a relaxa participanții la discuție.

Cu cât distanța este mai mare, cu atât avem nevoie să suplinim nevoia de exprimare a emoțiilor și a reticențelor inerente oricărei situații delicate. Întrebările deschise ne permit să:

  • evităm starea defensivă
  • aflăm mai multe informații de la participanții la discuție
  • detensionăm situațiile delicate
  • să creștem încrederea celorlalți în noi.

Sesiunea 2

a) Empatia și relaționarea în on-line
Empatia și impactul ei în discuțiile la telefon sau în apelurile video.
Acest capitol ne permite să înțelegem nevoile emoționale ale participantilor la discuții și să creștem impactul propriilor cuvinte, prin intermediul empatiei. Nevoia de a fi înțeleși este una dintre cele mai puternice necesități în orice situație. Cu atât mai mult, atunci când distanța nu ne permite contactul fizic și dă senzația de separare. De aceea, transmiterea empatiei este o condiție esențială pentru a crea sau păstra o relație deschisă și de încredere.

  • Cum transmitem empatie prin anumite cuvinte și cum putem crește încrederea celorlalți că ei contează.
  • Cum transmitem empatie prin formulări specifice și tehnici punctuale.
  • Cum facem acest lucru fără a ne lăsa afectați de starea emoțională a celorlalți.
  • Cum transmitem empatia prin mimică și voce.
  • Validarea – metoda de atragere a simpatiei și increderii clienților.
  • Cum oferim clienților senzația unei alegeri dar în avantajul nostru.
  • Cum transformăm acuzele în feedback legat de acțiuni

b) Cum ne adaptăm la situații neprevăzute?
Prezentă în mediul on-line, mai ales în condițiile lucrului de acasă, prezintă nenumărate situații care , în mod normal, ar fi privite ca lipsă de  profesionalism sau ca dăunând imaginii noastre. În alte cazuri, lipsa timpului și a disponibilității celorlalți pot reprezenta impedimente serioase în rezolvarea situațiilor delicate. Acest capitol preia conjuncturi concrete și oferă soluții punctuale.

  • Cum setăm continuarea unei discuții on line întrerupte de un factor neprevăzut?
  • Cum reacționăm la situații neprevăzute care afectează imaginea profesională?
  • Cum păstrăm atenția participanților la discuție (timp, interes, eliminarea discuțiilor sterile).
  • Cum ne gestionăm propriile emoții în situații stresante.

c) Tehnici jurnalistice de transmitere a mesajului într-o formă clară și eficiența.
În condițiile în care discuțiile on-line presupun mult mai multă concizie decât în cele față în față, for mulările și discursurile au nevoie de un înalt grad de coerență și punere în context. Fiecare infomație este lipsită de valoare sau interpretată eronat dacă nu este  subliniată în contextual potrivit. Tocmai de aceea, acest capitol prezintă câteva modalități de a prezenta informații într-o manieră ușor de înțeles și care ajută receptorul să o proceseze ușor și cu un impact emoțional potrivit.

  • Piramida inversată- tehnica de structurare folosită în știri, menită să creeze o logică facilă
  • Contextualizare în funcție de cauză-efect, problema-soluție, asemanare-diferențe, integrare, sublinierea importanței.

HAI SĂ ÎNVĂȚĂM ÎMPREUNĂ, SCRIE-NE!