Learn Adapt Overcome

Programul Learn – Adapt – Overcome a luat naștere pe 16 martie 2020, în primele zile de pandemie în România. A fost firesc pentru noi să pornim încă din prima zi cu pastile de învățare digitală oferite gratuit comunității noastre, pentru că atunci când #Crești Oameni munca ta nu se oprește niciodată.

Din 16 martie și până la finalul anului 2020, ne-am bucurat de 60 de webinarii susținute gratuit de echipa HPDI. Am dezbătut de fiecare dată teme noi și asta pentru că lucrurile se schimbau constant, rapid și inpredictibil, iar scopul nostru era să oferim mereu soluții folositoare pentru prezent.

60 de ore LIVE au în spate cel puțin la fel de multe ore de pregătire și lucrul asta ne-a facut să rămânem conectați cu noile nevoi ale participanților, ne-a dat șansa să păstrăm deschis dialogul pe tot parcursul anului și să încercăm diverse tipuri de experiențe, care să ducă webinariile la un alt nivel.

DESCOPERĂ TEMELE LEARN – ADAPT – OVERCOME

 

Am strâns mai jos subiectele abordate până acum. Răsfoiește-le și vezi ce îți sună interesant.  Oricare temă poate fi abordată pentru echipa ta și personalizată în funcție de obiectivele setate.

Vrem sau trebuie să știm cum să comunicam de acasă? Cum folosim corect chatul, mailul și platformele pe care le avem? Dar mai ales cum hotărâm ce este important și ce nu este?

În acest webinar învățăm să îi înțelegem pe ceilalti, sa filtrăm informația, să ne adaptăm contextului, să învătăm să ne asiguram că atât noi cât și ceilalți am înțeles corect informațiile, eliminând astfel timpii morți.

Care sunt beneficiile și mai ales provocările atunci când lucram în echipe de la distanță și mai ales cum construim încrederea între membrii acestora? Sunt întrebări arzătoare în contextul schimbarii.

În acest webinar învățăm cum să ținem oamenii aprope deși sunt departe, prin metode concrete.

Suntem conștienți că rolurile se schimbă, autoritatea este contestată și e absolut necesar să învățăm să controlăm indiscipina.

Traversăm perioade care stau sub semnul întrebării si vrem cu toții să întelegem cum afecteaza teama deciziile pe care le luăm. Vrem să știm dacă este mai bine să le luăm emoțional sau rațional, și ne dorim ca cineva să ne arate calea potrivită.

Crezi că cel mai rau lucru care se poate întâmpla este o decizie proastă sau nicio decizie?

Alegi viteză sau calitate?

În acest webinar învațăm să alegem și să construim curajul, mână în mână cu încrederea.

Care sunt cele mai eficiente obiceiuri în munca remote?

Cum creăm limite între viața personală și cea profesională?

Cum ne facem cu adevărat vizibili șii cum trasăm responsabilități?

Dacă aceste lucruri fac parte și din situațiile din viața ta, acest webinar te ajută să le clarifici și să îti faci un plan.

Dacă te regăsești in urmatoarele propoziții, acest webinar este pentru tine fiindcă te ajută să întelegi de la 0 gestionarea emoțiilor în perioadele dificile:

  • Vreau să înțeleg cum ajută să fiu rezilient in perioada în care trebuie să lucrez de acasă si vreau să știu care sunt factorii care mă influențează
  • Vreau să înțeleg impactul motivației și performantei atât personal cât și profesional
  • Vreau să îmi dezvolt un plan de reziliență personală. Cum fac?

Care sunt modalitățile de a transmite corect ce dorim?

Care sunt modalitațile de a combate zvonistica?

Ce facem pentru a combate rezistența la schimare? Si cum combatem refuzul acceptării schimbării?

Cum motivăm oamenii?

Acest webinar interactiv digital ne arată pașii concreții pentru a avea aceste reușite.

Care sunt beneficiile și mai ales provocările atunci când lucram în echipe de la distanță și mai ales cum construim încrederea între membrii acestora? Sunt întrebări arzătoare în contextul schimbarii.

În acest webinar învățăm cum să ținem oamenii aprope deși sunt departe, prin metode concrete.

Suntem conștienți că rolurile se schimbă, autoritatea este contestată și e absolut necesar să învățăm să controlăm indiscipina.

În acest webinar realizăm ce înseamnă mușchiul creației în viață ta, dar mai ales a organizației din care faci parte. Transformam gândirea creativa în inoavație și ulterior în progres. Pentru că totul în jurul nostru înseamnă evoluție.

Invățăm integrarea conceptului de agility prin metodele prin care și noi am transformat organizația din care facem parte.

Acest webinar nu are scopul de a te face să nu îți mai fie frică, ci mai curand să accepți frica în viața ta așa cum accepți cele mai multe dintre emoțiile pe care le ai.

Învățăm ca a accepta frica nu înseamnă a fi controlat de aceasta, ci înseamnă că o folosim în beneficiul nostru.

Este aproape imposibil să ne decidem la un echilibru în viața noastră. Cu atât mai mult atunci când perioada este incertă. Acest webinar ne oferă câteva instrumente concrete de gestionare a timpului și organizării, luând în calcul diverși factori operaționali de actualitate precum Work Life Balance.

Un webinar în care motivarea este discutată practic, prin exemple și tehnicile clasice de coaching bazate pe modelul GROW.

Întelegem importanța parteneriatului dintre coach și coachee.

Cine este sinele și puterea noastră interioara și cum îl facem să răzbată noi singuri?

Vorbim despre presupuneri, percepții, bariere si tehnici de disciplină bazate pe studii și bune practici.

Am adunat un mic îndreptar al lucrurilor învățate în cadrul echipei noastre care ne-au făcut sa fim aproape, chiar și prin intermediul ecranelor digitale. In acest webinar le discutăm și vă explicăm concret cum le-am implementat, ce a mers și ce nu a mers si cum le puteți utiliza și modela și voi în echipele din care faceți parte.

Noi am găsit 3 metode simple și eficiente; in cadrul webinarului le explicăm pas cu pas:

– fi mai des în contact cu clienții tăi în această perioadă;

– pune accent mai mult pe relație decât pe vânzare;

– concentrează-te pe valoarea adăugată adusă clientului, nu pe volum.

Învățarea este procesul care nu se termină niciodată. Însă uneori, observăm că avem nevoie să ne dezvățăm și să facem loc pentru informații noi. Discutam despre creier, despre cum funcționează acesta, sinapse și neuroplasticitate pe înțelesul tuturor.

Deși nu a fost alegerea noastră să ne mutăm lucrul de acasă, anterior acestei perioade, ne doream să avem aceasta ocazie. Acum putem doar să ne bucurăm de partea plină a paharului.

Însă ce se întâmplă după ce, obișnuiți cu confortul caselor noastre, mâncarea gătită și colegii noștri „digitali” trebuie sa ne reamintim cum să socializam și sa muncim în echipe offline?

În acest webinar povestim despre ce înseamnă o echipă inteligentă emoțional și despre rolul fiecarui membru din echipă în aceasta călătorie. Înțelegem ce înseamnă acest domeniu și mai ales ce beneficii are el asupra echipelor sau organizațiilor dar și ce bariere există la momentul actual.

Ce înseamnă să fim bine cu noi înșine? Într-o lume în care zgomotul din jur este foarte mare, atenția ne este constant solicitată. Sunetul telefonului, e-mailurile, mesajele de pe whatsapp, notificarile de la aplicații, atenția acordată celor din jur, deadline-urile de respectat, știrile de citit – toate se înghesuie într-un timp limitat. Toate ne deturnează atenția de la noi înșine.

Cu toții am aflat de importanța dăruirii și primirii de empatie, însă uneori e mai simplu să nu o luăm în considerare. Alături de noi vei diseca acest concept, vei înțelege diferențele și asemănările dintre empatie și simpatie.

Practic și teoretic vom înșira beneficiile acestei abilitați interpersonale și cum o putem tine de braț mai des, în beneficiul nostru.

Nu o să reinventăm roata. Doar o să o oprim puțin să o modelăm pentru situația actuală.

Venim cu idei și soluții practice și simple de eficientizare a ședințelor, de implementare a anumitor „Reguli” și niște principii de buna ordine ușor și simplu de implementat, pentru a ne facilita nouă si colegilor întâlnirile și obiectivele- atât personal cât și profesional.

Termenul Disruptiv sună foarte….radical. Și așa și este! Pentru că presupune schimbare de modele, practici și competențe. În același timp, însă, oportunitățile se nasc din probleme iar perturbarea și socul inițial se pot metamorfoza în puncte de plecare  pentru traiectorii favorabile.

Disruption! Un webinar interactiv despre acceptare și adaptare, reinventare și inovare și despre cum să le folosim pe toate în favoarea noastră.

Paradigma comportamentală formată din educația primită dezvoltă teama de a nu fii îndeajuns de buni și urmărește generarații întregi.

În acest webinar descoperim cum apare aceasta frică, impactul ei și pașii pentru a o combate, uitându-ne cu adevărat la noi.

Învățam cum să spunem da provocărilor, experimentând și dam culoare și importanță inclusiv lucrurilor pe care le greșim, luând partea buna a acestora.

Metodele tradiționale de învățare sunt suficiente atunci când ne mulțumim cu atingerea unui standard, de multe ori mediocru. De acolo până la obținerea unei experiențe de neuitat, avem de luat în considerare metodologii noi, oameni motivați și riscuri bine documentate în prealabil. Responsabilitatea unei experiențe excepționale necesită multă planificare, iar contextul actual, împreună cu profilul tot mai exigent al participanților, impun schimbări care să diferențieze sala de curs tradițională de noile experiențe digitale.

Legea atracției spune că gândurile noastre ne influențează decisiv acțiunile și rezultatele. Astfel că, îndemnul tuturor este să gândeșți pozitiv, să fii optimist și lucruri bune ți se vor întâmpla. Însă, cum să faci asta atunci când în calea ta apar piedici pe care nu le poți depăși sau ți se întâmplă multe lucruri urate, mici și sâcâitoare?

Câteva sfaturi despre cum funcționează gândirea pozitiva și optimismul și cum poți să practici asta în fiecare zi vei regăsi în acest webinar.

Pe antreprenor îl cunoșteți. E tipul îndrăzneț, autonom, care face ca lucrurile să se miște eficient, în direcția bună. Intraprenorul însă, poate deveni o “armă secretă” pentru orice companie, fiindcă aduce și implementează o atitudine antreprenorială, concentrată pe inițiativă, inovație, idei și abordări noi, chiar în interiorul organizației din care face parte.

Hai alaturi de Cristian și Vero să vezi de ce să-i susții pe “rebelii” din organizația ta și cum o cultura intraprenoriala poate inclina balanța motivării și a implicării angajaților.

Schimbarea este singura constantă din viața noastră.

Vom explora și răspunde împreună la întrebări precum:

Cum ne reinventăm când schimbarea ne forțează să facem acest lucru?

Ce învățăm de aici?

Cum să integrăm schimbarea mai rapid în viața noastră și să devenim mai flexibili și mai agili în piață atât că și persoane, dar și că și companii.

Știi articolul acela de care este nevoie să îl trimiți azi? Deadline-ul care se apropie? Promisiunea făcută unui om drag pentru care vrei să faci ceva? Lista de to do-uri care a crescut deja de când ai început să citești?

Daca e să discutam despre automotivare, e nevoie să discutam despre tine. Când a fost ultima dată când te-ai simțit energizat/ă? Când ai simțit că poți reuși orice ți-ai propus? Când ai avut sentimentul de mulțumire deplină la finalul zilei?

Hai să vorbim despre automotivare. Să vorbim despre motoarele tale, frânele și pedalele, și mai ales, că tu ești persoana care conduce mașina.

Un studiu faimos al celor de la Gallup spunea că doar 23% din angajații unei companii sunt cu adevărat motivați. Restul au doar un job. Și tot același studiu spunea că productivitatea celor 23% este de 3 ori mai mare decât a celor de 77%.

În acest webinar dezbatem despre cum să mărim acest procent de 23%, sau cum să îl misoram pe  celalalt.

Ce creează engagement la nivel de organizație, mai ales în contextul în care relațiile noastre sunt preponderent digitale, iar incertitudinile sunt mai prezente decât oricând.

Schimbarea ne schimbă. Un webinar despre cum se simt ghearele schimbării, despre motivele care ne fac să ne fie frică de schimbare, despre cum putem trece victorioși prin schimbare și mai ales, despre cum schimbarea ne schimbă pe noi în alți oameni. Mai experimentați, mai curajoși, mai puternici.

În secolul vitezei dar mai ales în această perioadă folosim mediul digital/online pentru  a cumpăra, accesa lucrurile de care avem nevoie, și asta ne ușurează viață și ne eficientizează timpul. Însă ce facem cu persoanele cu care dorim să menținem relații strânse, însă ne vedem foarte rar? Cum putem să acordam celor dragi și colegilor timp și parte din universul noastru astfel încât să ținem relația vie? Noi am găsit câteva metode care au funcționat și unele care nu; am testat, am eșuat și am învățat, iar acum vrem să le împărtășim și celor care au nevoie de o astfel de direcție.

Să vorbim despre motivare din mai multe unghiuri și puncte de vedere.

Motivarea în cadrul echipei este un semn că organizația ta merge pe drumul cel bun.

Dar cum ne dăm seama, de la distanță, dacă echipa noastră are acest laitmotiv sau nu?

Ce înseamnă oare defapt un angajat motivat în condițiile lucrului remote, ce schimbări intervin și care sunt noile provocări cu care ne confruntam.

Vom discuta despre ce vesti ne dau ultimele studii despre motivarea în contextul echipelor care lucrează la distanta dar și despre experiențele noastre și ce a funcționat la noi.

Concluzia o putem împărtăși de pe acum: înainte de a face bine, să ne asiguram că nu facem mai mult rău.

Situațiile se schimbă cu o viteză uimitoare iar proiectele trebuie să fie executate rapid și cu acuratețe. Este o perioadă în care totul se modifică și prin multe ferestre apare incertitudinea.

Este aproape imposibil ca toți oamenii din echipa ta să aibă experiență pentru a duce la bun sfârșit tot ce au de făcut în contextul atâtor schimbări.

Iar pe de altă parte ai talentul și expertiza oamenilor mai vechi din echipă , pe care nu îi exploatezi la maxim.

Se spune că cea mai frumoasă perioadă dintr-o relație este începutul. Este momentul de explorarea și flexibilitate cel mai mare la nivel relațional.

În aceasta sesiune metaforizăm acest început la nivel de echipă- iar perioada cea mai semnificativă a acestui început într-o organizație este perioada de acomodare /induction.

În aceasta sesiune vom reprezenta ce poți face atât tu cât și organizația ta pentru a te integra- atât la început dar și pe parcursul carierei tale.

Vei afla ce poți face că să maximizezi potențialul pe care îl ai, vom împărtăși din metodele prin care noi integrăm sau reintegrăm membrii organizației noastre și bineînțeles, vom avea și jocuri interactive pe care le puteți și voi folosi cu colegii când îi simțiți că se îndepărtează.

Am învățat despre puterea optimismului multe. Chiar dacă nu ne aduce rezultat, ne aduce o mentalitate, ceea ce deja e un căștig mai mare decât un rezultat pe termen scurt. Întrebarea este însă în organizație, în ce măsură optimismul este un prieten? În ce măsură gândirea optimistă ne ajută să obținem ce ne dorim, și mai mult decât atât, cum o transformăm că fiind parte din cultură.

Acest webinar face o proiecție a modului în care gândirea pozitivă impactează individul dar și organizația, mai ales în momentele în care e pusa la încercare.

Gândirea creativă este cu atât mai provocatoare, cu cât șabloanele a ceea ce deja ne-a ieșit, ne stau în cale. De ce aș cauta un alt drum spre casă, dacă știu că cel pe care merg în fiecare zi e bun? Suntem forțați să fim creativi atunci când lucrurile nu ne ies, motiv pentru care pe parcursul vieții, gradul de creativitate tinde să scadă. Confortul nu e creativ, e doar confort.

Contextul este rege , iar pespectiva regina, spunea un filosof contemporan. Gândirea critica ne învață să schimbam perspectiva până reușim să o găsim pe cea care ne ajuta la rezolvarea problemei. E ca un puzzle care privit din diferite unghiuri, iți relevă diferite soluții. În acest webinar, integrăm gândirea critică în viață noastră dar și a organizației din care facem parte. Învățam cum să nu ne dam bătuți și să rotim imaginea până reușim să rezolvam enigma.

Empatia este pentru o parte dintre noi, o abilitate învățată târziu și dezvoltată ca o necesitate. Pentru această eră a vitezei, pare un lux până apucam să disecăm concret beneficiile pe care o are. Și atunci când o primim dar și atunci când o dăruim. În acest webinar vom lua aspectele pozitive ale unei bucăți din inteligența emoțională și ne vom juca cu acestea.

Ce-ați spune dacă, într-o luni dimineața, ne-am trezi bucuroși și entuziasmați de perspectiva unei noi zile de munca?

Și cum ar fi, ca la serviciu, să  lucram însuflețiți de emoții pozitive, avânt și atitudini constructive, în loc de stres, neliniști și griji apăsătoare?

Pornind de la premisele psihologiei pozitive, vom identifica și exersa metode concrete de creștere a satisfacției și stării de bine la locul de muncă, prin valorizarea individuală și accent pe îmbunatățire și potențial de dezvoltare.

Una dintre provocările de care ne lovim în dezvoltarea noastră personală este încrederea în sine. Mai precis lipsa încrederii în sine și în propriile acțiuni.

România are unul din cele mai mari scoruri de concentrarea a puterii dintre țările Uniunii Europene, ceea ce creează contextul pentru exprimarea vinovăției mai ales în forma ei disfuncțională. Ceea ce poate să însemne două lucruri:

  1. Defensivitate, fară asumarea responsabilității, ceea ce duce la ascunderea greșelilor
  2. Tendința de pedepsire a omului, nu a comportamentului, ceea ce duce la o vânătoare contraproductiva însoțită de cinism și lipsa de indulgentă.

Prietenia adevărată stă la baza succesului, bunăstării, sănătății și fericirii pe termen lung. Nevoia umană de a avea prieteni ne oferă un sentiment de apartenență și încredere, ne dă un scop. Cu toate acestea, de cele mai multe ori nu luăm în calcul potențialele prietenii pe care le putem dezvolta la birou în încercarea noastră de a separa cât mai clar viața personală și cea profesională. Ce uităm însă este că suntem aceeași persoană în ambele contexte, cu aceleași nevoi.

Și atunci, cum reușim să dezvoltăm relații de prietenie sănătoase la locul de muncă? Sunt ele cu adevărat benefice pentru echipă? Care ar fi cea mai bună modalitate prin care le putem gestiona? Și mai ales: încurajăm relațiile de prietenie în echipă?

Să ne imaginăm că ar exista un comprimat care ne permite să devenim o versiune mai bună a noastră. Iși face efectul începând imediat, iar efectele secundare pot include: îmbunătățirea relațiilor, creșterea încrederii în sine și satisfactia profesionala. Cât crezi că ar valora o astfel de pastilă? Haideți joi, 15 octombrie, să discutăm prospectul, contraindicațiile și cum se utilizează comprimatul minune numit Solution Focused Coaching.

Creștem Oameni și tocmai din acest motiv știm provocările din spatele oricărui parcus de dezvoltare. Atunci când crești există doi actori pricipali: tu și cei de la care înveți. O să descoperim împreună cum să maximizezi potențialul fiecăruia și ce comportamente te duc acolo unde îți dorești.  Facem asta într-o manieră personală și informală, prin întrebări și discuții bazate pe două experiențe de viață diferite, dar totuși la fel. Când Petru Păcuraru se apuca de antreprenoriat Maria tocmai învăța să citească. Azi, două generații diferite lucrează în același birou și, dacă se uită în spate, văd un șir lung de trepte urcate.

Ne folosim de parcursul lor pentru a identifica practic etapele și instrumentele care susțin un obiectiv precum creșterea într-o organizație și vedem cum putem să trece peste barierele actuale.

De ce unele echipe sunt mai performante decâ altele? De ce unele echipe au o dinamică sănătoasă și altele nu? Aceste întrebări mereu au fost prezente în mintea managerilor și a cercetărilor. Iar un raspuns se află în cercetarea lui Meredith Belbin de zeci de ani. Acesta susține că dinamica sănătoasă de echipă este dată și de o repartizare echilibrată a rolurilor în cadrul echipei. Și nu ne referim la rolurile organizaționale ci la Rolurile în echipă, date de comportamentele fiecărui membru. Cum obținem echilibrul într-o echipa? Care sunt rolurile în echipa și care sunt avantajele lor? Sau cum putem găsi omul potrivit în rolul potrivit

A învață este esențial. Mai ales într-o lume care se schmba în ritmul celei în care trăim astăzi. A învăța cum să înveți devine probabil cea mai importantă capacitate pe care (ne)o putem dezvolta. Învățăm ceva nou din fiecare experiență, din fiecare întâlnire. Sau așa ar trebui. Și, într-o lume în care prioritățile se schimba, obiectivele și chiar KPI-urile se schimbă, joburile și Fișele de Post se schmba deasemena. A învăța aptaptitudini noi (new skills) și a dezvolta noi abilități (new abilities) precum și noi atitudini & noi comportamente (new attitudes & new behaviours) – de asta avem și vom avea neapărat nevoie, în viața profesională și personală, la orice nivel ierarhic, de carieră și la orice vârstă.

Ce se întâmplă cu noi și cu echipa atunci când au loc erori și cum sa trecem mai eficient peste aceste momente? Erorile sunt regretabile. Și inevitabile. Chiar acolo unde impactul asupra vieților clienților sau colegilor este minim, tindem să le privim ca pe ceva nedorit. De unde și suita de emoții cu care acestea vin la pachet. Ce atitudine adopți tu față de propriile erori? In acest webinar vom trece in revistă cum emoțiile influențează procesele decizionale și vom discuta cum putem gestiona mai bine emoțiile asociate erorilor, pentru ca erorile sa devina o sursă valoroasă de învățare.

“Vreau să înțeleg cum ajuta a fi rezilient în prioada incerta în care ne aflam, însă nu stiu care sunt factorii care mă influențează și cum pot face asta..”Daca te regăsești în aceste cuvinte, mica noastră pastilă de înțelegere a acestei abilitați atât de dorite atât de angajatori dar și de angajați, vine mănușa.

Vei putea să testezi cât de rezilient emoțional ești și cum să iți dezvolți un plan, ascultând câteva exemple personale ale trainerilor și bineînțeles, prin interacțiune.

Timpul rămâne în continuare o resursă extrem de prețioasă, poate chiar mai prețioasă decât înainte. Cum afectează lucrul de acasă timpul nostru? Ce putem face să il folosim cât mai înțelept? Haideți să aflați tehnici și povești care să vă ajute să spuneți: am timp pentru ce este important pentru mine!

Nu exista prieten mai bun al învățării decât greșeala. Așa cum nu am învățat să mergem pe bicicletă fară să cădem înainte și să ne julim coatele. Și nu a existat pedeapsă mai mare în copilărie decât atunci când am greșit. Astfel, cuvântul greșeală încape mai de fiecare data în propoziție cu pedeapsa. Practic e nevoie să alegem din a învață și a greși, cu riscul de a fi pedepsiți, sau a nu încercă și nu învață, fară să primim vreo pedeapsa.

Așadar intervine rezistența la schimbare și adversitatea la risc.

Acest webinar trasează o mediana intre cele doua lumi, oferind soluții alternative de toleranță la greșeală cu scopul învățării.

 

 

    HAI SĂ ÎNVĂȚĂM ÎMPREUNĂ, SCRIE-NE!