10 lectii din 4 ani de lucrat de acasa

23 martie 2020 Corina Goran

Lucrez de acasa de mai bine de 4 ani si da, nu e usor, insa nici de speriat nu e 🙂

E primul meu articol pe blog, asa ca inainte sa incep, lasa-ma sa iti spun cateva lucruri despre mine: Ma numesc Corina si reprezint echipa HPDI in zona Transilvania din pozitia de Business Development Manager. Locuiesc in Cluj de mai bine de 10 ani, sunt o fire foarte activa si curioasa, iubesc natura si tocmai de aceea cred ca experienta mea in lucru de acasa o sa iti fie de folos.

Uite ce m-a ajutat pe mine sa fiu eficienta in acesti ani.
*Poate o sa ti se para lucruri simple, si ce sa vezi, chiar sunt simple, caci ce rost are sa ne complicam existenta fara rost
🙂

1. Mi-am stabilit o zona de lucru “la birou”, nu in patul din dormitor, nu pe canapeaua din living. Un spatiu in care gasesc usor toate lucrurile de care am nevoie, in care stau comod si, cel mai important, un spatiu aerisit in care am loc si de laptop, si de casti, mouse, agende si, normal, de cana de cafea.

2. Nu am lucrat niciodata in pijama, mi-am facut un ritual de a ma imbraca in haine mai lejere (am incercat si varianta fancy, dar nu m-a tinut), dar niciodata in pijama.

3. Mi-am dat voie sa am o pauza de masa mai lunga, fara sa ma “cert” ca am stat prea mult, caci fiind acasa mi-am facut mai tot timpul mancarea pe loc. Pauza mai lunga imi permite ori sa rezolv diverse lucruri prin casa ori sa imi iau putin timp pentru mine, sa citesc sau sa ascult  ceva interesant.

4. Am tinut legatura cu colegii zilnic, nu doar pe subiectele de serviciu, ci si lucruri personale si funny. Acum, de cand lucreaza toata echipa de acasa, recunosc ca socializez chiar mai mult cu fiecare dintre ei.

5. Le-am comunicat programul de lucru si prietenilor si familiei, pentru a elimina potentiale distrageri din timpul orelor de munca.

6. Mi-am setat intalnirile fie dimineata devreme, fie cat mai la finalul programului, ca sa nu fac drumuri in plus si sa fiu cat mai eficienta. Acum toate au loc online si drumurile nu mai sunt o problema, insa pastrez aceasta regula pentru zile organizate cat mai eficient.

7. Am acceptat ca am mai multe momente in care nu fac nimic fata de perioada in care lucram la birou. Acasa insa le si observi mult mai usor, caci la birou nu le vedeai ca si momente “moarte”, ci ca momente de socializare.

8. Am acceptat ca lucrez mai mult de acasa. Sunt zile in care seara la 10 ma trezeam in fata laptopului facand oferte sau raspunzand la mail-uri.

9. Am pus intrebari. Informatia circula diferit mai ales cand eu lucram de acasa si echipa din Bucuresti era la birou. Apareau diverse idei sau discutii in meeting-urile lor de la birou, iar la mine ajungeau intr-o faza deja inaintata si ma frustram. Pierderea de informatii apare mereu in procesul de comunicare, mai ales la distanta, dar prin intrebari clare si o procedura de lucru agreata cu toata lumea, reusesc sa fiu la curent cu tot ce e important.

10. Si da, vei avea stari de anxietate mai dese, caci vorba aia esti singur cuc :), dar cu moralul sus, cateva lecturi, putin sport sau o muzica buna, putem gestiona si stari de acest gen.

Acestea sunt lucrurile invatate si experimentate de mine in ultimii 4 ani si sper sa iti fie si tie de folos. Colegii mei din Bucuresti (care descopera acum cum e cu lucrul de acasa) le-au incercat deja pe pielea lor si construim impreuna, zi de zi, un mod de lucru mai eficient si mai autentic pentru echipa noastra.

Te incurajez si pe tine sa o faci 🙂

Take care & Stay Safe!

#CrestemOameni #workfromhome #trusttheprocess #learn #adapt #overcome


Comentarii