Crestem hobby-uri, by Petru Pacuraru

In fiecare zi facem ceva pentru viata noastra profesionala si cea de familie. In fiecare zi inspiram oamenii din jur si de propunem sa schimbam vieti, sa educam generatii, sa crestem oameni. In fiecare zi ne punem costumul de super-erou decis sa faca in jurul sau o lume mai buna. La sfarsitul acestor zile apar si momente in care ne descoperim pe noi insine, exploram pasiuni noi si hobby-uri. Fiecare membru al echipei HPDI are cate un hobby prin care isi dezvolta abilitati, afla lucruri noi despre propria persoana si isi depaseste limitele.

Saptamanal va vom prezenta aceste hobby-uri care ne propunem sa va inspire sa descoperiti lucuri noi despre voi.poza Petru_1

Astazi Petru ne va povesti despre adrenalina, cai putere si noroi.

Ce faci in timpul liber?

Am o slabiciune pentru sporturile care implica adrenalina si un grad de pericol. In ultimii ani am inceput sa practic sporturi cu motor, de offroad, in mod special.

De cat timp?

Sa tot fie 10 ani de cand ma umplu de noroi in fiecare an.

De cati bani?

Pentru practicarea sportului iti trebuie o masina echipata cu tot ce trebuie, timp pe care am tendinta sa il pretuiesc mai mult ca niciodata, bani de combustibil, reparatii si competitii, si multa nebunie. Cat costa totul? Depinde de cat de mare este nebunia: de la cateva mii de euro, la cateva sute de mii de euro.

De ce faci asta?Poza Petru_2

Adrenalina, pasiunea pentru sporturile cu motor, nevoia de apartenenta la o comunitate nebuna, faptul ca e un sport in echipa, cu copilotul. Noroiul, faptul ca simturile iti sunt permanent alerte, anduranta, dar si competitia.

Ti s-a intamplat ca oamenii sa se uite ciudat la tine cand vorbesti despre asta?

Mai mereu, chiar si acum cand cititi voi asta 🙂

O intamplare care te-a marcat.

Un echipaj cu o masina identica celei cu care eram noi in competitie, ne-a ironizat o cursa intreaga ca masina noastra nu este pregatita cum considerau ei ca trebuie. Sfarsitul cursei ne-a gasit pe noi, scotandu-i din masina rasturnata si prea pregatita pentru acea competitie. A fost periculos, insa amuzant in acelasi timp. De foarte multe ori in acest curs orgoliile sunt foarte, foarte mari.

 

Header NL


Proba olimpica pentru echipa GSK

Marti, la Predeal, s-a desfasurat proba olimpica pentru echipa GSK. Partia a fost neincapatoare pentru antrenamentele si probele de forta date de catre participantii la team building. Dupa lungi antrenamente prin zapada, eforturi sustinute si munca in echipa, am numit castigatorul jocurilor olimpice de iarna. Departajarea a fost data de inaltimea iglului construit cu truda propriilor maini si a vitezei saniutei de-a lungul partiei cu obstacole.

[:en]Marti, la Predeal, s-a desfasurat proba olimpica pentru echipa GSK. Partia a fost neincapatoare pentru antrenamentele si probele de forta date de catre participantii la team building. Dupa lungi antrenamente prin zapada, eforturi sustinute si munca in echipa, am numit castigatorul jocurilor olimpice de iarna. Departajarea a fost data de inaltimea iglului construit cu truda propriilor maini si a vitezei saniutei de-a lungul partiei cu obstacole.

 


7 obiceiuri pentru 80 de ani

O vorba din social media zice: trezeste-te in fiecare zi cu gandul ca ceva foarte bun urmeaza sa se intample. Ziua de luni a fost o buna inspiratie pentru aceasta zicala.

Si ca tot vorbim despre ziua de luni, ce alta zi mai buna pentru a incepe un proiect? Sigur, sunt cele de la birou in care iti pui toata energia si asta e foarte bine. Dar ce zici de un nou proiect pentru tine? De data asta iti propun sa incepi azi un obicei de pe urma caruia sa culegi roadele abia pe la 80 de ani. Pare un orizont foarte indepartat, dar cu putina rabdare ajungem si acolo. Iti propun sa dezvolti obiceiuri sanatoase pentru creierul tau.

Orice lucru iti propui sa-l faci, va deveni pe termen lung un obicei cu care creierul tau se va obisnui si va ajunge sa ti-l ceara. In urma cu jumatate de an mi-am propus sa beau mai multa apa dimineata si sa-mi incep asa ziua. Am inceput mai greu, dar astazi, ma trezesc in fiecare zi cu obiceiul de a bea apa. Mi se pare ciudat daca nu o fac.creative brain

Acum sa vorbim despre obiceiurile pe care specialistii ne recomanda sa le adoptam pentru sanatatea celui mai important organ al nostru, cel care ne poate duce pana la adanci batraneti in timp ce recitam poezii din Eminescu.

  1. Faceti miscare. Stiu ca toata lumea zice asta, dar parca ei nu stiu cat de greu ne este sa ne trezim cu jumatate de ora mai devreme, cand in dormitor este atat de cald si bine. Iata si de ce primim recomandare asta:
  • Revista Neurology a realizat un studiu asupra unei persoane de 70 de ani care facea miscare in mod sustinut asupra abilitatilor cognitive. Rezultatele au evidentiat ca aceasta persoana avea caracteristicile unui copil de 10 ani din punct de vedere cognitiv;
  • Datorita cresterii volumului de sange de la nivelul creierului ca rezultat al miscarii, neuronii din zona hipotalamusului se dezvolta, volumul creierului creste, memoria se imbunatateste;
  1. Meditatie. Asta nu functioneaza ca in filmele vechi cand cineva zice „aaaammmmmmmmm” si se uita spre cer. Sunt tehnici usor de deprins pe care le poti practica zilnic si care te vor ajuta la:
  • Cresterea capacitatii cerebrale din zona cortexului si scaderea activitatii din zona amigdalei (responsabila cu frica si anxietatea);
  • Scaderea activitatii din zona DMN (default mode network) responsabila de clipele in care mintea noastra umbla aiurea si care se traduce, de obicei, cu ganduri negative;
  1. Educatie. Incepe prin ceea ce ne invata parintii, continua la scoala si la un moment dat ajunge sa nu mai fie centrul universului nostru. Avem alte prioritati, iar training-urile apreciem ca ar fi permise pana la o anumita varsta. Specialistii vin sa ne contrazica:
  • Este important sa invatam in mod constant ceva nou, sa participam la jocuri de memorie si imaginatie pentru ca astfel ne dezvoltam abilitatile cognitive;
  • Activitatea cognitiva sustinuta ofera creierului o abilitate dezvoltata de a combate patologiile creierului;
  1. Alimentatie. Specialistii ne recomanda sa avem zilnic 3 mese si 2 gustari. Deci, un toast si o cafea de la Mc, o supa la pranz si niste chinezesc seara. La gustari, o gogoasa sau un covrig. Si gata. Bun, hai sa facem un pas mai departe si sa avem grija de alimentatia noastra astfel:
  • Creierul nostru are nevoie zilnic de minimum 20% din resursele de energie ale corpului;
  • Glucozele joaca un rol foarte important in activitatea creierului. Alimentele care contin zahar si sunt foarte procesate conduc la o absorbtie rapida a glucozelor, dar la o epuizare la fel de rapida. Pe termen lung asta conduce la blocaje de zahar in sange. De aici, specialistii recomanda mese regulate in care sa adaugam alimente cu continut redus de zahar si cu eliberare lenta, grasimi sanatoase, fructe si legume cat mai colorate si diversificate;
  1. Vitamine si minerale. Aici e pura chimie explicata pe intelesul nostru:
  • Vitamina B12 – este esentiala pentru functionarea sistemului nervos central, iar deficienta conduce la probleme de tip cognitiv cum ar fi pierderea memoriei (a anumitor amintiri pe care le avem);
  • Vitamina D – lipsa acesteia conduce pe termen lung la un declin in zona cognitiva;
  1. Cafea  In sfarsit un subiect care ne place; de la mirosul de dimineata si pana la incantarea ultimei guri de cafea care ne energizeaza mai mult ca niciodata. Stiintific vorbind, cafeaua are foarte multe efecte benfice asupra creierului daca este consumata in cantitati rezonabile (aproximativ 0.4 g/zi):
  • Ne energizeaza prin blocarea receptorilor de adenozina (care comanda in general creierului sa se linisteasca si sa adoarma);
  • Scade riscul de depresie, Alzheimer si Parkinson;
  • Imbunatateste sanatatea vasculara, reparand celulele afectate actionand ca antioxidant;
  1. Somn. Cui nu i-ar placea sa doarma mai mult? In zilele noastre normalitatea inseamna somn de 8 ore in week-end si in jur de 6 ore in restul saptamanii. Din nou, se pare ca am avea ceva de lucru in acest sens:
  • Creierul munceste in timpul somnului;
  • Lipsa de somn conduce la pierderi de ordin cognitiv: scaderea atentiei, a capacitatii de invatare, a gandirii creative;
  • Recomandare clara: 7 ore de somn/ noapte.

 

Jim Bagnola ne face recomandari despre cum sa avem grija de energia noastra, cum sa o refacem si care sunt principalele tehnici de relaxare in training-ul Manage you energy, not your time.

Acum, sa ne vedem cu bine la 80 de ani in cursa de atletism, la cursul de origami sau la o cafea discutand despre hobby-uri si planuri de vacanta.

 

semnatura articol alexandra[:en]O vorba din social media zice: trezeste-te in fiecare zi cu gandul ca ceva foarte bun urmeaza sa se intample. Ziua de luni a fost o buna inspiratie pentru aceasta zicala.

Si ca tot vorbim despre ziua de luni, ce alta zi mai buna pentru a incepe un proiect? Sigur, sunt cele de la birou in care iti pui toata energia si asta e foarte bine. Dar ce zici de un nou proiect pentru tine? De data asta iti propun sa incepi azi un obicei de pe urma caruia sa culegi roadele abia pe la 80 de ani. Pare un orizont foarte indepartat, dar cu putina rabdare ajungem si acolo. Iti propun sa dezvolti obiceiuri sanatoase pentru creierul tau.

Orice lucru iti propui sa-l faci, va deveni pe termen lung un obicei cu care creierul tau se va obisnui si va ajunge sa ti-l ceara. In urma cu jumatate de an mi-am propus sa beau mai multa apa dimineata si sa-mi incep asa ziua. Am inceput mai greu, dar astazi, ma trezesc in fiecare zi cu obiceiul de a bea apa. Mi se pare ciudat daca nu o fac.creative brain

Acum sa vorbim despre obiceiurile pe care specialistii ne recomanda sa le adoptam pentru sanatatea celui mai important organ al nostru, cel care ne poate duce pana la adanci batraneti in timp ce recitam poezii din Eminescu.

  1. Faceti miscare. Stiu ca toata lumea zice asta, dar parca ei nu stiu cat de greu ne este sa ne trezim cu jumatate de ora mai devreme, cand in dormitor este atat de cald si bine. Iata si de ce primim recomandare asta:
  • Revista Neurology a realizat un studiu asupra unei persoane de 70 de ani care facea miscare in mod sustinut asupra abilitatilor cognitive. Rezultatele au evidentiat ca aceasta persoana avea caracteristicile unui copil de 10 ani din punct de vedere cognitiv;
  • Datorita cresterii volumului de sange de la nivelul creierului ca rezultat al miscarii, neuronii din zona hipotalamusului se dezvolta, volumul creierului creste, memoria se imbunatateste;
  1. Meditatie. Asta nu functioneaza ca in filmele vechi cand cineva zice „aaaammmmmmmmm” si se uita spre cer. Sunt tehnici usor de deprins pe care le poti practica zilnic si care te vor ajuta la:
  • Cresterea capacitatii cerebrale din zona cortexului si scaderea activitatii din zona amigdalei (responsabila cu frica si anxietatea);
  • Scaderea activitatii din zona DMN (default mode network) responsabila de clipele in care mintea noastra umbla aiurea si care se traduce, de obicei, cu ganduri negative;
  1. Educatie. Incepe prin ceea ce ne invata parintii, continua la scoala si la un moment dat ajunge sa nu mai fie centrul universului nostru. Avem alte prioritati, iar training-urile apreciem ca ar fi permise pana la o anumita varsta. Specialistii vin sa ne contrazica:
  • Este important sa invatam in mod constant ceva nou, sa participam la jocuri de memorie si imaginatie pentru ca astfel ne dezvoltam abilitatile cognitive;
  • Activitatea cognitiva sustinuta ofera creierului o abilitate dezvoltata de a combate patologiile creierului;
  1. Alimentatie. Specialistii ne recomanda sa avem zilnic 3 mese si 2 gustari. Deci, un toast si o cafea de la Mc, o supa la pranz si niste chinezesc seara. La gustari, o gogoasa sau un covrig. Si gata. Bun, hai sa facem un pas mai departe si sa avem grija de alimentatia noastra astfel:
  • Creierul nostru are nevoie zilnic de minimum 20% din resursele de energie ale corpului;
  • Glucozele joaca un rol foarte important in activitatea creierului. Alimentele care contin zahar si sunt foarte procesate conduc la o absorbtie rapida a glucozelor, dar la o epuizare la fel de rapida. Pe termen lung asta conduce la blocaje de zahar in sange. De aici, specialistii recomanda mese regulate in care sa adaugam alimente cu continut redus de zahar si cu eliberare lenta, grasimi sanatoase, fructe si legume cat mai colorate si diversificate;
  1. Vitamine si minerale. Aici e pura chimie explicata pe intelesul nostru:
  • Vitamina B12 – este esentiala pentru functionarea sistemului nervos central, iar deficienta conduce la probleme de tip cognitiv cum ar fi pierderea memoriei (a anumitor amintiri pe care le avem);
  • Vitamina D – lipsa acesteia conduce pe termen lung la un declin in zona cognitiva;
  1. Cafea  In sfarsit un subiect care ne place; de la mirosul de dimineata si pana la incantarea ultimei guri de cafea care ne energizeaza mai mult ca niciodata. Stiintific vorbind, cafeaua are foarte multe efecte benfice asupra creierului daca este consumata in cantitati rezonabile (aproximativ 0.4 g/zi):
  • Ne energizeaza prin blocarea receptorilor de adenozina (care comanda in general creierului sa se linisteasca si sa adoarma);
  • Scade riscul de depresie, Alzheimer si Parkinson;
  • Imbunatateste sanatatea vasculara, reparand celulele afectate actionand ca antioxidant;
  1. Somn. Cui nu i-ar placea sa doarma mai mult? In zilele noastre normalitatea inseamna somn de 8 ore in week-end si in jur de 6 ore in restul saptamanii. Din nou, se pare ca am avea ceva de lucru in acest sens:
  • Creierul munceste in timpul somnului;
  • Lipsa de somn conduce la pierderi de ordin cognitiv: scaderea atentiei, a capacitatii de invatare, a gandirii creative;
  • Recomandare clara: 7 ore de somn/ noapte.

 

Acum, sa ne vedem cu bine la 80 de ani in cursa de atletism, la cursul de origami sau la o cafea discutand despre hobby-uri si planuri de vacanta.

 

semnatura articol alexandra


Pune evaluarile intr-o lumina pozitiva

Periodic, la nivelul oricarei companii, se desfasoara o sesiune de evaluari a angajatilor, in unele cazuri si la nivel de management. In Romania acest moment a capatat o conotatie negativa cauzata de o serie de factori legati de urmarile pe care aceste evaluari le au pe termen scurt si lung. Este de preferat ca acest moment de cantarire a activitatii fiecaruia sa se reflecte in directii de dezvoltare a companiei si a angajatului.

Care este rolul acestor evaluari?

Din punct de vedere al activitatii de resurse umane, aceste evaluari au rolul de identificare a punctelor forte si a punctelor slabe ale unevalui angajat. Cu ajutorul acesteia se poate realiza un plan de dezvoltare al angajatului in conformitate cu cerintele postului si abilitatile lui. Pe de alta parte, nevoile companiei pot fi satisfacute.

De unde provine conotatia negativa a evaluarilor?

In Romania in majoritatea cazurilor aceasta evaluare isi pierde din scop din cauza modurilor de aplicare. As aminti aici doua dintre ele:

  • Modul de rutina in care se face evaluarea pentru ca “asa trebuie facuta”, fara prea mari actiuni ulterioare. A face lucrurile doar pentru ca asa e procedura inseamna timp pierdut pentru angajat ceea ce este in detrimentul companiei.
  • Modul asa-zisei “motivatii financiare” in care cei care performeaza primesc o marire de salariu. Motivarea financiara a colegului poate duce la scaderea motivatiei si la aparitia rupturilor la nivel de grup si de relatie.

3 sfaturi pentru gestionarea eficienta a unei perioade de evaluari

  • Este bine ca fiecare perioada de evaluare sa fie urmata de o serie de actiuni care sa consolideze echipa;
  • Motivarea financiara este normala si utila atata timp cat este facuta pe baza unei evaluari corecte, cunoscand foarte bine din punct de vedere profesional angajatul respectiv. Aceasta trebuie sa vina obligatoriu la pachet cu o serie de masuri menita sa il motiveze pe cel cu rezultate mai slabe sa poata accede catre o bonificiatie la o viitoare evaluare.
  • Nu ignorati evaluarile negative si nu fugiti de ele. Un feedback este negativ atata timp cat este perceput astfel. Daca angajatorul este constient ca un feedback chiar si negativ poate fi o comoara de aur catre dezvoltarea lui si a departamentului, atunci cu siguranta il va gestiona favorabil. Daca feedback-ul este perceput foarte dur si agresiv de catre angajator, atunci acesta poate solicita reformularea lui intr-o maniera asertiva.

 

semnatura articol cosmin


Campania Crestem Oameni – Education for Future Generations

In martie, HPDI organizeaza evenimentul Crestem Oameni in Bucuresti, Cluj-Napoca si Timisoara. Trainerii HPDI vor sustine 4 sesiuni de demo gratuite pentru manageri si specialisti in HR. Vino alaturi de noi timp de o zi!

 

La HPDI credem ca misiunea noastra este de a educa generatii. Tema acestei sesiuni de evenimente a pornit de la nevoia fiecarei companii de a construi pe termen lung o echipa, in contextul tehnologiei, dezvoltarii personale si schimbarii prioritatilor unei intregi generatii. Astfel, cele mai mari provocari zilnice sunt orientate catre: cum sprijini dezvoltarea unui om din echipa ta? Cum il motivezi? Cum combini viziunea lui si cea a companiei? Cum orientezi noile tehnici si tehnologii catre cresterea echipei? Cum faci din colegul de azi partenerul din fiecare zi?

Astfel, iti propunem sa participi la o sesiuni de 3 demo-uri de training si un demo de team building gratuite orientate catre educarea viitoarelor generatii.

Vom discuta cu managerii si specialistii in HR:

– Bucuresti, Crowne Plaza Hotel – 02.03.2017

– Cluj-Napoca, The Office – 16.03.2017

– Timisoara, Hotel Boavista – 23.03.2017

inscriere

 

Programul evenimentului

09:00 – 10:30    Individualism vs. Colectivism – Demo Training Petru Pacuraru

10:30 – 11:00     Coffee Break

11:00 – 12:30     Delegare/ Dezlegare – peste 10 ani – Demo Training Cosmin Badea

12:30 – 13:30     Lunch Break

13:30 – 15:00     Rezolva Creativ Problemele – Demo Training Andrei Vacaru

15:00 – 15:30     Coffee Break

15:30 – 17:30     Este Vremea pentru Desene Animate – Demo Team Building

 

Parteneri media:

logo