Alchimia prin care transformam grupurile in echipe – HPDI

Alchimia prin care transformam grupurile in echipe

Dezvoltarea echipei este importanta in birourile tipice in care toata lumea este prezenta fizic si asta pentru ca problemele sunt mai usor de observat. Nu toti angajatii se inteleg sau simt ca sunt un membru important al unei echipe, iar colaborarea nu era mereu un lucru simpu. Carentele de comunicare sau diferentele de opinii sau valori aveau un efect vizibil si greu de ignorat.

Atunci cand lucrezi de acasa insa este si mai usor sa te simti izolat si sa ai impresia ca nu faci parte dintr-o echipa. Nu iti mai vezi colegii, nu va mai intaliti la dozatorul de apa si nu mai mancati impreuna la pranz.

Construirea si dezvoltara unui echipe care lucreaza, temporar sau nu, de acasa, este o provocare de intelegere a nevoilor si oferire de solutii personalizate si adaptate noilor medii de lucru.

Tocmai pentru ca este o sarcina complexa am propus mai jos un ghid in 4 pasi, care sa te ajute sa iei cele mai bune decizii de team building pentru echipa ta.

Din 2001 si pana astazi, crestem oameni prin tot ceea ce facem. Suntem suma tuturor celor care ni s-au alaturat, suntem totalul experientelor avute impreuna cu sutele de companii cu care am colaborat. Am pus aici experienta acumulata de noi in trecut, dar mai ales cea dedicata invatarii digitale, si suntem pregatiti sa iti aratam din elchimia prin care transformam grupuri in echipe.

Am structurat articolul in felul urmator:

  1. Cercetarea care sustine activitatile de team building.

  2. Diferitele provocari cu care se confrunta echipele la distanta.

  3. Cele mai bune practici pentru gestionarea eficienta a echipelor la distanta.

  4. Cele mai bune activitati si instrumente pentru a incuraja formarea echipei.

 

  1. Cercetarea din spatele alchimiei prin care tranformam grupuri in echipe – team buiding-ul

Un meta-studiu din 2009 a analizat toate publicatiile legate de team building din 1950 pana in 2007.

In general, cercetarile arata ca dezvoltarea echipei are un efect semnificativ asupra a 4 tipuri majore de rezultate:

  • Cognitive – Cat de mult invata angajatii.
  • Afective – Cat de bine inteleg membrii sentimentele altor membri ai echipei.
  • Procese – Team building-ul imbunatateste modul in care partile unui proces de lucru se potrivesc.
  • Performanta – Performanta individuala si cea generala cresc.

 

  1. Diferitele provocari cu care se confrunta echipele la distanta.

Munca la distanta aduce multe beneficii atat angajatilor, cat si companiilor.

Un raport Harvard Business Review rezuma un studiu de 10 luni al unei companii de turism de miliarde de dolari din Shanghai, care avea o echipa mixta, cu membrii care lucrau de acasa si de la birou.

Au descoperit despre cei care lucrau de acasa ca:

  • Au efectuat mai multe apeluri, ceea ce inseamna aproape o zi de lucru suplimentara pe saptamana.
  • Rata demisiei este cu 50% mai mica fata de cei care lucreaza in birou
  • In medie, un membru al echipei care lucreaza remote, a generat economii pentru afacere de 2000 de dolari

Angajatii mai fericiti, mai productivi si intreprinderile care castiga mai multi bani. Perfect, nu?

Cu exceptia faptului ca studiul a gasit si unele dezavantaje. Angajatii care lucrau de acasa 100% din timp erau mai predispusi sa nu fie luati in calcul pentru promovare.

Un alt studiu realizat pe 1.100 de angajati a constatat ca cei care lucreaza mereu de acasa simt ca nu sunt tratati la fel ca angajatii de la birou si ca sunt adesea lasati pe dinafara.

INSA . . . LUCRUL DE LA DISTANTA ESTE DOAR IN CRESTERE

Lucrul la distanta are destule beneficii incat sa devina tot mai popular pe masura ce trece timpul. In ceea ce priveste angajatii cu pozitii globale sau regionale, peste doua treimi dintre ei petreceau cel putin o zi pe saptamana lucrand de la distanta intr-un rol de telecomunicatii.

Va deveni si mai important sa stim cum sa construim si sa gestionam echipe la distanta, indiferent de cum va arata intoarcerea in birouri, sau cand va avea loc.

 

  1. Cele mai bune practici pentru gestionarea eficienta a echipelor la distanta.

Cand incercati sa construiti o echipa puternica la distanta, exista 3 probleme principale care pot aparea in randul membrilor:

  1. Izolarea sociala: nu te simti „conectat”
  2. Insecuritate in ceea ce priveste performanta la locul de munca
  3. Primesc mai putina atentie fata de cei de la birou (acolo unde este cazul)

Unora le place munca la distanta in mod special, deoarece exista mai putine interactiuni. Acestea sunt tipul de persoane care se bucura de izolare. Introvertii pot intra in aceasta categorie.

Daca un angajat se simte izolat social pentru ca nu vorbeste in mod regulat cu oamenii, va fi mai putin fericit in general, dar se va simti si mai putin conectat la echipa.

Singuratatea si colaborarea / comunicarea sunt clasificate de angajatii remote drept primele 2 provocari ale acestora, potrivit unui studiu din 2018 realizat de Buffer. Puteti ajunge la situatii in care angajatii nu se mai simt confortabil intre ei si evita comunicarea chiar si atunci cand poate fi benefica pentru echipa.

Pentru a contribui la stimularea sociala a angajatilor remote, iata 4 sfaturi:

  • Tineti intalniri frecvente online si cereti tuturor sa utilizeze acelasi instrument de chat.
  • Creati canale de chat specifice, care sunt mai putin axate pe munca. Aceste conversatii in afara subiectului inlocuiesc chat-ul tipic pentru racitorul de apa.
  • Utilizati videoconferinta ori de cate ori este posibil. Piramida comunicarii defineste cat de intima este o metoda de comunicare, iar videoconferinta este aproape de varf.
  • Distribuiti in mod regulat continut publicat despre industria dvs. (poate fi prin chat sau e-mail) si discutati-l deschis.

Despre echipe vorbim des in seria noastra de webinarii gratuite Learn – Adapt  – Overcome despre care poti afla mai multe aici.

 

  1. Cele mai bune activitati si instrumente pentru a incuraja formarea echipei.

Am construit un catalog dedicat team building-urilor digitale unde regasesti toata experienta si pasiunea noastra pentru drumul de la grup la echipa. Am pregatit 14 programe dinamice pentru tine si echipa ta, care sa te scoata din rutina, sa ii aduca pe oameni impreuna si sa genereze solutii noi si experiente de neuitat.

Descopera intregul catalog de team building digital aici

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
7 idei pentru retenția liderilor într-o organizație