Tu cum iti folosesti timpul?

10 noiembrie 2014 HPDI

DASDA

Cel mai comun raspuns atunci cand ceri ajutorul cuiva este: nu am timp. Este un raspuns interesant tinand cont ca pentru oricare dintre noi ziua are aceleasi 24 de ore.  In realitate exista doua tipuri de timp. Timpul ceasului, acela pe care il stim cu totii, cu ore de cate 60 de minute si timpul real. Acesta din urma sa refera la modurile diferite in care trece timpul, in functie de ocupatia pe care o avem.

Stim cu totii cat de repede trece timpul atunci cand ne apropiem de termenul de finalizare a unui proiect sau cat de greu se misca limbile ceasului in ultima ora de program.  Vestea buna este aceea ca timpul real este mental. Asta inseamna ca este creat de noi si putem sa il gestionam dupa bunul plac. Sau cel putin asa ar trebui.

Mult mai grea decat pare, gestionarea eficienta a timpului ar trebui sa ne aduca un plus de productivitate si sa ajute la reducerea stresului cotidian. Expertul nostru in Time Management, Alexandru Busila, ne ofera 3 instrumente cu ajutorul carora sa ne folosim timpul mai eficient.

1. Incepe fiecare zi de lucru prin alcatuirea unui plan. Fiecare activitate pe care trebuie sa o planifici ar trebui, obligatoriu, sa primeasca un “indice de prioritate” si un deadline. Celebrul To-do list nu ne mai este de nici un ajutor atunci cand avem multe sarcini de indeplinit. Ai putea sa folosesti o agenda ceva mai complexa sau chiar tehnologia moderna. Notificarile telefoanelor si tabletelor destepte vin in ajutorul nostru cu aplicatii din ce in ce mai interesante.

2. Anticipeaza! Faptul ca ti-ai planificat ziua foarte bine nu o sa ii impiedice pe colegii si superiorii tai sa ti-o dea peste cap. Este nevoie de tine constant si de aceea vei primi lucruri de facut pe tot parcursul zilei. Tot ceea ce poti sa faci pentru a preveni aceasta situatie este sa lasi in planul tau cateva ferestre detinate sarcinilor imprevizibile.

3. Acorda-ti 5 minute inaine sa te apuci de ceva. Foloseste-le pentru a vizualiza cum va degurge lucrul respectiv. Te va ajuta sa ai o viziune de ansamblu a ceea ce ai de facut. Totodata te va ajuta sa urmaresti si evolutia ta pe parcursul zilei. Poti sa iti dai seama instant daca esti in intarziere sau daca trebuie sa ajustezi cate ceva.

In general, timpul se pierde prin 3 modalitati. Ganduri, conversatii si actiuni. Paradoxal se castiga timp prin aceleasi metode. Difera doar modul in care sunt folosite. Gandeste-te la cum poti sa iti cresti productivitatea, vorbeste cu cei din jurul tau pentru a te asigura ca ai inteles ceea ce se asteapta de la tine si actioneaza imediat.

Alexandru mai are multe alte instrumente care te pot ajuta sa iti gestionezi mai bine timpul. Daca esti curios, poti sa ii adresezi orice intrebare cu referire la managementul timpului pe www.hpdi.ro/noidesprevoi. Iti garantam ca o sa iti raspunda.

autor2


Comentarii

Recomandari

Traininguri & Team building-uri: