5 metode prin care sa-ti dezvolti angajatii – HPDI

5 metode prin care sa-ti dezvolti angajatii

Toti cei care conduc o companie investesc mult timp in a-si crea un stil de management ideal prin care sa obtina rezultate pozitive si care sa ofere oportunitati de dezvoltare atat organizatiei cat si angajatilor.

Care este diferenta dintre un manager si un manager bun? Ce anume ii asigura reusita?

Un manager bun nu inseamna neaparat metode noi, inovatoare ci abilitatea de a dezvolta o echipa pentru a crea performante maxime. In realitate, castiga managerii care sunt orientati spre oameni, care stiu exact punctele tari ale echipei lor si care stiu sa puna oamenii potriviti la locul potrivit.
Pentru asta e bine sa iti cunosti oamenii. Este un proces care necesita mult timp si rabdare dar care poate genera rezultatele dorite si o atmosfera de lucru care stimuleaza dezvoltarea.
Stim ca, de cele mai multe ori,  angajatii nu isi dau demisia din cauza organizatiilor ci din cauza managerilor. Iata cateva metode prin care ajungi sa iti cunosti oamenii si sa ti-i apropii.

·         Fiecare om este bun la ceva. Gaseste domeniul de interes al fiecarui membru din echipa si pune-l in valoare.
Managerii buni isi urmaresc oamenii atent pentru a vedea la ce se pricep ei mai bine. Vorbeste cu angajatii despre lucrurile care ii multumesc si gaseste oportunitatea potrivita pentru fiecare.

·         Probabil cea mai impotanta treapta in relatia manager-angajat este setarea asteptarilor. Nu le spune ce sa faca, discuta cu cu ei si gasiti impreuna drumul cel mai scurt pentru realizarea obiectivelor. In felul acesta,  se va crea un atasament emotional intre ei si obiectivele pe care le-au setat.
Poti face asta in sedintele de planificare, pentru obiective de grup si in discutiile informale pentru a seta asteptari mai personale.
Asigura-te ca au inteles ce asteptari ai tu de la ei si verifica permanent starea procesului.

·         Arata-le ca iti pasa. Sa iti cunosti angajatii poate fi cel mai placut lucru. Asculta-i, asculta-le povestile, intereseaza-te de hobby-urile lor. Este foarte posibil sa aveti lucruri in comun, ceea ce va face ca relatia voastra sa devina mult mai personala.
Daca simt cu adevarat ca fac parte dintr-o echipa, se vor implica mai mult si vor pune mai mult suflet in activitatea lor.

·         Recunoaste-le meritele. Fa-o saptamanal daca e nevoie. Oamenii au tendinta de a fi motivati de recunoasterea rezultatelor. Bucura-te impreuna cu ei si pentru victoriile mici. Multumeste de fiecare data si gaseste timp pentru a le reaminti ca ei au meritul cel mai mare pentru orice succes.

·         Toate cele de mai sus sunt egale cu zero daca nu esti sincer. Oamenii simt cand cineva ii minte sau cand sunt interesati de ei doar pt ca “asa trebuie”.

Echipa ta nu poate fi ceea ce tu nu esti, asa ca, asigura-te in primul rand ca tu  intelegi pe deplin ceea ce ceri de la ei, ca poti sa te faci inteles. Asigura-te ca ai timpul si rabdarea necesare  pentru a avea succes.

[:en]

Toti cei care conduc o companie investesc mult timp in a-si crea un stil de management ideal prin care sa obtina rezultate pozitive si care sa ofere oportunitati de dezvoltare atat organizatiei cat si angajatilor.
Care este diferenta dintre un manager si un manager bun? Ce anume ii asigura reusita?

Un manager bun nu inseamna neaparat metode noi, inovatoare ci abilitatea de a dezvolta o echipa pentru a crea performante maxime. In realitate, castiga managerii care sunt orientati spre oameni, care stiu exact punctele tari ale echipei lor si care stiu sa puna oamenii potriviti la locul potrivit.
Pentru asta e bine sa iti cunosti oamenii. Este un proces care necesita mult timp si rabdare dar care poate genera rezultatele dorite si o atmosfera de lucru care stimuleaza dezvoltarea.
Stim ca, de cele mai multe ori,  angajatii nu isi dau demisia din cauza organizatiilor ci din cauza managerilor. Iata cateva metode prin care ajungi sa iti cunosti oamenii si sa ti-i apropii.

·         Fiecare om este bun la ceva. Gaseste domeniul de interes al fiecarui membru din echipa si pune-l in valoare.
Managerii buni isi urmaresc oamenii atent pentru a vedea la ce se pricep ei mai bine. Vorbeste cu angajatii despre lucrurile care ii multumesc si gaseste oportunitatea potrivita pentru fiecare.

·         Probabil cea mai impotanta treapta in relatia manager-angajat este setarea asteptarilor. Nu le spune ce sa faca, discuta cu cu ei si gasiti impreuna drumul cel mai scurt pentru realizarea obiectivelor. In felul acesta,  se va crea un atasament emotional intre ei si obiectivele pe care le-au setat.
Poti face asta in sedintele de planificare, pentru obiective de grup si in discutiile informale pentru a seta asteptari mai personale.
Asigura-te ca au inteles ce asteptari ai tu de la ei si verifica permanent starea procesului.

·         Arata-le ca iti pasa. Sa iti cunosti angajatii poate fi cel mai placut lucru. Asculta-i, asculta-le povestile, intereseaza-te de hobby-urile lor. Este foarte posibil sa aveti lucruri in comun, ceea ce va face ca relatia voastra sa devina mult mai personala.
Daca simt cu adevarat ca fac parte dintr-o echipa, se vor implica mai mult si vor pune mai mult suflet in activitatea lor.

·         Recunoaste-le meritele. Fa-o saptamanal daca e nevoie. Oamenii au tendinta de a fi motivati de recunoasterea rezultatelor. Bucura-te impreuna cu ei si pentru victoriile mici. Multumeste de fiecare data si gaseste timp pentru a le reaminti ca ei au meritul cel mai mare pentru orice succes.

·         Toate cele de mai sus sunt egale cu zero daca nu esti sincer. Oamenii simt cand cineva ii minte sau cand sunt interesati de ei doar pt ca “asa trebuie”.

Echipa ta nu poate fi ceea ce tu nu esti, asa ca, asigura-te in primul rand ca tu  intelegi pe deplin ceea ce ceri de la ei, ca poti sa te faci inteles. Asigura-te ca ai timpul si rabdarea necesare  pentru a avea succes.

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
Planificarea în avans a teambuilding-ului: cheia succesului