Cum e cu comunicarea eficienta?

29 septembrie 2014 HPDI

Comunicarea eficienta este problema cea mai frecvent intalnita atunci cand vine vorba despre lucrul in echipa si nu numai. Ne lovim de aceasta bariera in toate aspectele vietii. A-i intelege pe altii si a-ti face bine intelese intentiile sunt de cele mai multe ori provocari pe care nu prea stim sa le gestionam.

Leadership-ul se bazeaza pe incredere iar increderea nu se poate castiga daca nu exista comunicare intre membrii echipei. In acest articol iti vm oferi 4 pasi simpli pentru a incepe sa rezolvi problema comunicarii acolo unde o gasesti.

1. Primul pas este sa recunosti ca exista o problema cu comunicarea in echipa ta. De multe ori credem ca este vina altcuiva. Ceilalti sunt prea incapatanati, nu vor sa asculte si asa mai departe. Fa un pas inapoi si priveste imaginea de ansamblu. S-ar putea sa ai surprize.

2. Cauta solutii. Nu incerca sa delegi atunci cand trebuie sa gasesti solutii. Vorbeste cu oamenii tai, asculta-i si fii atent la ceea ce spun acestia. Raspunsul problemelor tale va veni chiar de la ei.

3. Ai rabdare. Atunci cand nu reusesti sa exprimi ceea ce vrei, devii frustrat si risti sa creezi frustrari si in randul celorlalti. Calmeaza-te si nu reactiona “la cald”.  Asculta ce se vorbeste si incearca sa afli ce ii deranjeaza. De acolo ramane sa tragi concluziile si sa cauti o solutie.

4. Actioneaza imediat. Nu pierde timpul. O problema mica nerezolvata devine foarte repede o problema mare. Foloseste-te de toate resursele pe care le ai si  apuca-te sa rezolvi cat mai repede situatia identificata.

Liderii, indiferent de rolul pe care il au, trebuie sa aiba in vedere problema comunicarii. Secretul rezolvarii ei sta in rapiditatea cu care o identifici, rapiditatea cu care gasesti solutiile cele mai bune si rapiditatea cu care le implementezi.

 


Comentarii

Recomandari

Traininguri & Team building-uri: