Cum pot sustine managerii dezvoltarea unui Millennial?

03 noiembrie 2017 HPDI

Generatia „Millennials” (sau generatia Y) este formata din cei nascuti intre 1980 si 2000.

Studiile de specialitate efectuate pe acest segment din populatie au relevat cateva caracteristici generale care pot fi atribuite acestei generatii:

  • Au crescut odata cu internetul si smartphone-urile intr-o lume permanent conectata. Nu exista lucru care sa-i intereseze si la care sa nu aiba acces instant;
  • Sunt reticenti in a cumpara obiecte cum ar fi masini, locuinte si bunuri de lux. In schimb, se indreapta catre un nou set de servicii care ofera acces la produse fara a implica poverile de proprietate, dand nastere la ceea ce se numeste „shared economy”;
  • Folosesc foarte mult instrumente tehnologice. Detin, in medie, 7,7 dispozitive conectate si utilizeaza 3,3 in fiecare zi;
  • 78% aleg sa cheltuiasca bani pentru o experienta, in detrimetul obiectelor materiale;
  • 48% dintre ei se asteapta sa aiba un job part time atunci cand vor ajunge la varsta pensionarii.

Cum pot sustine managerii dezvoltarea unui Millennial?

  1. 82% spun ca ar fi mai loiali angajatorilor daca ar avea optiuni de lucru flexibile, cum ar fi abilitatea de a lucra de la distanta, conform unui raport FlexJobs. Raportul a constatat, de asemenea, ca 6 din 10 apreciaza ca ar fi mai productivi lucrand de acasa, mai degraba decat intr-un birou;
  2. Definesc autoritatea in termeni de productivitate (ceea ce conducatorii si managerii lor produc), mai degraba decat in termeni de pozitie (ce autoritate le-a dat conducatorului sau managerului). Astfel, vor aprecia un manager pe care il valideaza din punct de vedere al activitatii profesionale si vor refuza sa il asculte atunci cand va invoca puterea pe care i-o da functia;
  3. Cauta angajatori care au o puternica orientare catre formare si dezvoltare – apreciaza organizatiile care ofera oportunitati si planuri de cariera foarte clare. Plafonarea nu este o optiune pentru ei intr-o lume aflata in continua expasiune. Astfel ca, a investi in dezvoltarea unui Millennial inseamna o investitie in viitorul companiei;
  4. Pun mare pret pe echilibrul dintre viata personala si profesionala, dar simt ca angajatorii lor nu au reusit sa le indeplineasca asteptarile;
  5. 75% dintre ei considera ca accesul la tehnologie ii ajuta sa fie mai eficienti la locul de munca. Pe termen lung, vor parasi o echipa in cadrul careia ii este restrictionat accesul la internet, spre exemplu;
  6. Sunt atrasi de brandurile pe care le admira –  88% dintre acestia cauta echipe cu valori similare si 86% iau in calcul parasirea unui angajator ale carui valori nu mai raspund propriilor prioritati;
  7. Ar vrea sa lucreze in strainatate si 71% se asteapta si doresc sa fie primeasca misiuni externe de-a lungul carierei.

Pentru mai multa inspiratie despre cum se motiveaza, incurajeaza si dezvolta o persoana din generatia Millennial, va asteptam la Masterclass-ul Leading Millennials, alaturi de Jim, fanul declarat al acestei generatii.


Comentarii