Diferenta dintre a te conforma si a te dedica

31 martie 2014 Radu Vlase

neu si blg

Autor: Radu Vlase

Diferenta dintre a te conforma si a te dedica este foarte simpla. A te conforma inseamna a face ceva doar pentru ca trebuie sau pentru ca „asa e la job”. A te dedica inseamna a face acel lucru pentru ca este important pentru tine, se identifica cu valorile si principiile tale si poate duce la succesul echipei.

Cu toate astea multi mageri confunda cele doua notiuni si nu isi dau seama de ce se demotiveaza angajatii sau de ce lucrurile sunt facute la un nivel mediocru. Cu putina atentie situatiile de genul acesta pot fi evitate.

Cum iti dai seama daca echipa ta se conformeaza sau se dedica? Trebuie doar sa intelegi putin comportamentul oamenilor si sa fii pregatit sa te adaptezi in functie de situatie. Iata cateva comportamente pe care noi le-am identificat.

Atunci cand angajatii se conformeaza:

  • Nu pun niciodata intrebari despre evolutia proiectului si nu sunt interesati sa afle care este scopul final al sarcinilor lor. Prefera sa faca lucruri operationale si sa „isi vada de treaba lor”.
  • In cazul in care apare o problema in munca lor, prefera sa amane rezolvarea ei si sa se ocupe de lucruri marunte.
  • Nu vorbesc niciodata despre ceea ce fac, decat daca sunt intrebati de superiori.
  • Nu sunt interesati de munca pe care o fac colegii lor decat daca aceasta are legatura cu ceea ce fac ei.

Atunci cand se dedica:

  • Cer constant feedback pentru munca pe care o fac. Isi doresc sa imbunatateasca modul de lucru si calitatea produsului final.
  • Comunica intre ei si cu superiorii pentru a afla ce se intampla si in alte departamente cu care nu sunt in contact.
  • Se enerveaza atunci cand au o zi in care „nu le iese nimic”. Desi pare un lucru nu tocmai bun, de aici reiese faptul ca sunt atasati de munca pe care o fac.
  • Genereaza constant idei pentru imbunatatirea proceselor, a muncii sau a atitudinii lor.

Cu siguranta la ambele liste se pot adauga subpuncte. Atunci cand vine vorba despre serviciu, oamenii, in general, se conformeaza si nu se dedica. Depinde de tine sa ii faci sa inteleaga proiectul si sa le creezi atasament fata de acesta.

Oamenii sunt fiinte emotionale ceea ce inseamna ca orice transmiti tu are un impact asupra lor. Munca fiecarui individ in parte contribuie la succesul echipei asa ca, explica-le de ce sarcinile pe care le au sunt importante si prezinta-le oportunitatile prin care pot crea un impact in organizatie. Mai concret fa-i sa inteleaga ca fiecare lucru pe care il fac ii ajuta pe ei sa se dezvolte atat profesional cat si personal.

fii-curios-cu-un-clickcomunicare-asertiva


Comentarii

Recomandari

Traininguri & Team building-uri: