Evaluarea performantei – HPDI

Evaluarea performantei

evaluerica

Fie ca ne place sau nu, intr-un mod sau altul, cu totii suntem evaluati. Managerii urasc sa evalueze angajatii deoarece trebuie sa se comporte ca niste politisti iar angajatii urasc evaluarile pentru ca se simt judecati si exista posibilitatea ca acest lucru sa aiba un impact negativ asupra remuneratiei, a sanselor de promovare, etc.

De asemenea, evaluarile, pot atrage feedback negativ, mai ales din partea managerilor needucati in aceasta directie, lucru care are ca si consecinta pierderea motivatiei. Cert este ca acest proces nu este indragit de niciuna dintre partile implicate.

Evaluarile ar trebui sa fie o parte integrata a oricarei companii. Cei care lucreaza cu acest proces si o fac asa cum trebuie inteleg ca oamenii au nevoie sa constientizeze nu numai daca fac o treaba buna, ci si cat de mult au evoluat  intr-o anumita perioada de timp.

Pentru a evalua cu adevarat angajatii este nevoie de un standard clar, bine definit si inteles in cel mai mic amanunt atat de catre evaluator cat si de catre cel evaluat. Daca te apuci de evaluari, citeste fisa postului si lista de responsabilitati ale celor ce urmeaza a fi „verificati”. Daca tie ti se par vagi si nu prea intelegi nimic din ele, mai mult ca sigur nici angajatii tai nu stiu ce se asteapta de la ei.

Este inutil sa continui in aceasta situatie. E de preferat, daca tot ti-ai alocat timpul necesar, sa stabiliti impreuna un set de obiective si asteptari pe care sa se bazeze urmatoarea evaluare.

Iata ce poti face pentru a trece mai usor prin aceasta perioada:

In primul rand, identifica  responsabilitatile cheie ale jobului respectiv. Intreaba-te de ce au nevoie oamenii tai pentru a avea succes in ceea ce fac. Fii cat se poate de specific.

Obiectivele anuale pe care le stabilesti impreuna cu angajatii tai trebuie sa fie SMART si intelese de toata lumea si mai mult decat atat, sa fie sustinute de pregatirea pe care o poti oferi si de oportunitatile pe care le pot avea.

Incepe evaluarea prin a face clar scopul pentru care esti acolo. Acela de a imbunatati performanta si de a prezenta o imagine clara despre cel ce urmeaza a fi evaluat. Spune-i ca la sfarsitul sedintei va sti exact care sunt punctele lui forte, care sunt domeniile pe care le poate imbunatati si care poate fi evolutia lui in companie.

Intreaba-i care este punctul lor de vedere referitor la topicurile pe care le aveti de discutat, vorbeste despre detaliile care ii fac munca mai usoara si fii generos cu laudele precum esti cu criticile.  Indeamna-i sa vina cu idei despre munca lor, cu modalitati de crestere a productivitatii si spune-le cum ai ajuns la concluziile tale.

In final, stabiliti un plan de actiune in stransa legatura cu obiectivele organizationale dar si cu cele proprii, orientat spre proactivitate, educatie si inovatie.

Desi pentru evaluari se stabilesc perioade specifice din an, ele nu ar trebui sa fie de sine statatoare.  Foloseste-te de cea mai rapida modalitate de a evalua pe cineva, feedback-ul, oricand crezi de cuviinta. Micile discutii sunt intotdeauna constructive si ajuta la apropierea oamenilor.

autor2

[:en]

Fie ca ne place sau nu, intr-un mod sau altul, cu totii suntem evaluati. Managerii urasc sa evalueze angajatii deoarece trebuie sa se comporte ca niste politisti iar angajatii urasc evaluarile pentru ca se simt judecati si exista posibilitatea ca acest lucru sa aiba un impact negativ asupra remuneratiei, a sanselor de promovare, etc.

De asemenea, evaluarile, pot atrage feedback negativ, mai ales din partea managerilor needucati in aceasta directie, lucru care are ca si consecinta pierderea motivatiei. Cert este ca acest proces nu este indragit de niciuna dintre partile implicate.

Evaluarile ar trebui sa fie o parte integrata a oricarei companii. Cei care lucreaza cu acest proces si o fac asa cum trebuie inteleg ca oamenii au nevoie sa constientizeze nu numai daca fac o treaba buna, ci si cat de mult au evoluat  intr-o anumita perioada de timp.

Pentru a evalua cu adevarat angajatii este nevoie de un standard clar, bine definit si inteles in cel mai mic amanunt atat de catre evaluator cat si de catre cel evaluat. Daca te apuci de evaluari, citeste fisa postului si lista de responsabilitati ale celor ce urmeaza a fi „verificati”. Daca tie ti se par vagi si nu prea intelegi nimic din ele, mai mult ca sigur nici angajatii tai nu stiu ce se asteapta de la ei.

Este inutil sa continui in aceasta situatie. E de preferat, daca tot ti-ai alocat timpul necesar, sa stabiliti impreuna un set de obiective si asteptari pe care sa se bazeze urmatoarea evaluare.

Iata ce poti face pentru a trece mai usor prin aceasta perioada:

In primul rand, identifica  responsabilitatile cheie ale jobului respectiv. Intreaba-te de ce au nevoie oamenii tai pentru a avea succes in ceea ce fac. Fii cat se poate de specific.

Obiectivele anuale pe care le stabilesti impreuna cu angajatii tai trebuie sa fie SMART si intelese de toata lumea si mai mult decat atat, sa fie sustinute de pregatirea pe care o poti oferi si de oportunitatile pe care le pot avea.

Incepe evaluarea prin a face clar scopul pentru care esti acolo. Acela de a imbunatati performanta si de a prezenta o imagine clara despre cel ce urmeaza a fi evaluat. Spune-i ca la sfarsitul sedintei va sti exact care sunt punctele lui forte, care sunt domeniile pe care le poate imbunatati si care poate fi evolutia lui in companie.

Intreaba-i care este punctul lor de vedere referitor la topicurile pe care le aveti de discutat, vorbeste despre detaliile care ii fac munca mai usoara si fii generos cu laudele precum esti cu criticile.  Indeamna-i sa vina cu idei despre munca lor, cu modalitati de crestere a productivitatii si spune-le cum ai ajuns la concluziile tale.

In final, stabiliti un plan de actiune in stransa legatura cu obiectivele organizationale dar si cu cele proprii, orientat spre proactivitate, educatie si inovatie.

Desi pentru evaluari se stabilesc perioade specifice din an, ele nu ar trebui sa fie de sine statatoare.  Foloseste-te de cea mai rapida modalitate de a evalua pe cineva, feedback-ul, oricand crezi de cuviinta. Micile discutii sunt intotdeauna constructive si ajuta la apropierea oamenilor.

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
7 idei pentru retenția liderilor într-o organizație