La 5 pasi de schimbare

15 aprilie 2013 HPDI

Una dintre cele mai mari frici ale omului este frica de schimbare; frica de nou, frica de lucrurile care ne strica linistea sau ne fac sa iesim din zona tumblr_lzvidlsNGT1qk52qmo1_500noastra de confort. Un nou manager, mai putini colegi, noi reguli si politici ale companiei, toate ne alimenteaza frica de schimbare si ne fac sa fim nesiguri in fata ei. Ceea ce majoritatea nu stim  este ca  schimbarea inseamna crestere si invatare, evolutie.

Am participat la cursul Lead The Change sustinut de Jim Bagnola in Cluj-Napoca, unde am aflat ce inseamna cu adevarat schimbarea, la ce riscuri ne expunem si cum sa gestionam mai bine procesul.  Am extras 5  pasi, prin care sa intelegem si sa ne adaptam mai bine pentru potentialele schimbari.

1. Constientizeza schimbarea.

In momentul in care lucrurile incep sa se schimbe in jurul nostru, suntem cuprinsi de panica si tindem de multe ori sa  aruncam vina pe primul om care ne iese in cale. De obicei cineva din conducerea companiei.  Cel mai bun lucru pe care il poti face in astfel de situatii este sa accepti ca lucrurile nu vor mai fi la fel, sa identifici riscurile la care esti predispus si sa alegi oportunitatile potrivite pentru tine.

2. Adu-ti oamenii aproapre.

Este timpul sa iti strangi oamenii in jurul tau. Foloseste-te de toate resursele pe care le ai pentru a face din oamenii pe care ii conduci o echipa capabila sa treaca peste perioada asta dificila. Foloseste-te de informatii, coaching si fa in asa fel incat schimbarea sa fie in beneficiul tuturor.

Crearea unei viziuni de echipa te va ajuta sa tii oamenii motivati si conectati pe tot parcursul procesului. Dezvolta o strategie cu pasi clari, prin care sa ajungi la viziunea propusa si cu ajutorul careia sa faci tranzitia dintre vechi si nou.

3. Comunica

Oamenii trebuie sa stie ca va urma o perioada dificila. Cu cat ascuzi mai multe lucruri cu atat vor fi mai nepregatiti. Spune-le ca vor urma schimbari in cadrul organizatiei, comunica-le viziunea si strategia si tine-i constant informati cu privire la cum decurge procesul si in ce stadiu va aflati.

4. Fa-ti obiective pe termen scurt.

Victoriile aduc victorii. Obiectivele pe termen scurt, usor de atins, sunt un bun factor motivational. Fa in asa fel incat toata echipa sa ajute la indeplinirea obiectivelor si bucurati-va impreuna de fiecare succes. Incurajeaza-i sa riste, sa isi asume responsabilitati si sa fie cat mai creativi.  Nu uita sa ii rasplatesti pentru asta si sa le arati cat de important este aportul pe care ei il aduc in echipa.

5.  Creeaza o cultura de schimbare.

Arata-le beneficiile pe care le-a adus schimbarea in echipa si incurajeaza-i sa profite  de oportunitati. Cu cat oamenii tai sunt mai deschisi fata de “nou” cu atat vor trece mai usor peste schimbarile ce vor urma.

Schimbarile apar indiferent daca suntem sau nu pregatiti. Cheia succesului atunci cand ai de a face cu ele este atitudinea pozitiva si creativitatea de care dai dovada. Cu cat iti dai seama si te adaptezi mai repede cu atat procesul va fi mai lin.

Schimbarea pote fi cel mai bun lucru care se poate intampla in organizatia ta. Poti sa arunci vina si sa te plangi ca lucrurile nu vor mai fi la fel sau poti sa accepti situatia si sa scoti ce e mai bun din ea. TU ALEGI.


Comentarii

Recomandari

Traininguri & Team building-uri: