Managementul prin Obiective – HPDI

Managementul prin Obiective

Untitled-1

Managementul prin obiective sau MBO este un proces prin care obiectivele unei organizatii sunt create atat de managerii cat si de angajatii acesteia. In acest fel angajatii inteleg mai bine ce se asteapta de la ei iar managerii vor avea criterii clare de evaluare. Asadar, obiectivele organizatiei vor deveni obiective personale pentru fiecare dintre ei.

Sistemul MBO cere ca managerii fiecarui departament sa fie prezenti la crearea strategiei anuale si sa stabileasca impreuna cu conducerea obiectivele companiei pe anul respectiv. Apoi se prezinta obiectivele oamenilor din departament si se stabilesc impreuna cu acestia directiile pe care se va merge pentru atingerea acestora si criteriile de evaluare. In felul acesta fiecare va sti ce are de facut si cum va fi apreciata munca lui la sfarsitul anului.

In teorie Managementul prin Obiective pare un proces care garanteaza succesul oricarei organizatii, dar neatentia la detalii sau lucrurile neintelese/neexplicate pe deplin duc rapid la prabusirea lui. Este un sistem a carui reusita consta in verificarea periodica si adaptarea constanta a tuturor factorilor implicati.

Iata cate avantaje si dezavantaje ale MOB-ului.

Avantaje:

  • Obiectivele sunt discutate si acceptate de toti cei care lucreaza in companie.
  • Toata lumea participa la crearea obiectivelor si a planului strategic.
  • Se imbunatatesc relatiile manager – angajat.
  • Se construiesc obiective pentru toate nivelele, departamente si individual pentru fiecare om din echipa.
  • Proactivitate din partea angajatilor
  •  Se creeaza criterii clare de evaluare si recompensare.

Dezavantaje:

  • Poate dura mult, ceea ce pierde concentrarea asupra micilor detalii.
  • Obiectivele setate nu sunt intotdeauna realiste.
  • Managerii isi fac imaginea unui angazat ideal si evaluaza in functie de acel standard.
  • Orice greseala in comunicare poate sa dea tot sistemul peste cap.
  • Nu este usor sa gasesti toate obiectivele relevante pentru departamentul tau.

Implementarea Managementului prin Obiective este un proces de durata destul de greu de mentinut. Managerii trebuie bine pregatiti pentru ce urmeaza astfel incat ei sa poata sustine prin coaching orice situatie ce apare in departementul lor.

Schimbarea, de obicei, ne vine peste mana si ne ia ceva timp pana ne obisnuim cu noile proceduri. Ofera suficiente informatii oamenilor tai si fii pregatit pentru perioada ce va urma.

autor2[:en]Managementul prin obiective sau MBO este un proces prin care obiectivele unei organizatii sunt create atat de managerii cat si de angajatii acesteia. In acest fel angajatii inteleg mai bine ce se asteapta de la ei iar managerii vor avea criterii clare de evaluare. Asadar, obiectivele organizatiei vor deveni obiective personale pentru fiecare dintre ei.

Sistemul MBO cere ca managerii fiecarui departament sa fie prezenti la crearea strategiei anuale si sa stabileasca impreuna cu conducerea obiectivele companiei pe anul respectiv. Apoi se prezinta obiectivele oamenilor din departament si se stabilesc impreuna cu acestia directiile pe care se va merge pentru atingerea acestora si criteriile de evaluare. In felul acesta fiecare va sti ce are de facut si cum va fi apreciata munca lui la sfarsitul anului.

In teorie Managementul prin Obiective pare un proces care garanteaza succesul oricarei organizatii, dar neatentia la detalii sau lucrurile neintelese/neexplicate pe deplin duc rapid la prabusirea lui. Este un sistem a carui reusita consta in verificarea periodica si adaptarea constanta a tuturor factorilor implicati.

Iata cate avantaje si dezavantaje ale MOB-ului.

Avantaje:

  • Obiectivele sunt discutate si acceptate de toti cei care lucreaza in companie.
  • Toata lumea participa la crearea obiectivelor si a planului strategic.
  • Se imbunatatesc relatiile manager – angajat.
  • Se construiesc obiective pentru toate nivelele, departamente si individual pentru fiecare om din echipa.
  • Proactivitate din partea angajatilor
  •  Se creeaza criterii clare de evaluare si recompensare.

Dezavantaje:

  • Poate dura mult, ceea ce pierde concentrarea asupra micilor detalii.
  • Obiectivele setate nu sunt intotdeauna realiste.
  • Managerii isi fac imaginea unui angazat ideal si evaluaza in functie de acel standard.
  • Orice greseala in comunicare poate sa dea tot sistemul peste cap.
  • Nu este usor sa gasesti toate obiectivele relevante pentru departamentul tau.

Implementarea Managementului prin Obiective este un proces de durata destul de greu de mentinut. Managerii trebuie bine pregatiti pentru ce urmeaza astfel incat ei sa poata sustine prin coaching orice situatie ce apare in departementul lor.

Schimbarea, de obicei, ne vine peste mana si ne ia ceva timp pana ne obisnuim cu noile proceduri. Ofera suficiente informatii oamenilor tai si fii pregatit pentru perioada ce va urma.

Leave a Response

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Next Story
Ce pot face echipele de L&D pentru a-și îmbunătăți pregătirea?