Vorbitul in public: distreaza si vei cuceri – HPDI

Vorbitul in public: distreaza si vei cuceri

attention-shutterstock-600x553In general, problema vorbitului in public apare in momentul in care trebuie sa transmitem lucruri serioase unui public serios. Temerile legate de impact, audienta, propria exprimare, gesturi si mesaj se amplifica in astfel de situatii. Cu toate acestea, exista o arma care poate transforma si cel mai tensionat discurs intr-un succes relaxat: umorul.

Usor de spus, mai greu de facut. Nu si daca stii cele 5 + 1  metode prin care poti obtine voia buna si aprecierea auditoriului:

1. Cu o gluma vei aduna cele mai serioase ovatii. Oamenii vor aprecia mult mai mult daca ii distrezi, decat daca ii educi. In general, ei isi doresc cat mai mult “entertainment”, dar vor, in acelasi timp, sa poata aplica imediat ceea ce le spui. Asa ca discursul tau ar trebui sa contina trei elemente: educatie, noutate si distractie.

 2. Cunoaste-ti publicul. Cu cat vei sti mai multe despre cei din audienta, cu atat vei avea mai multe oportunitati de a te juca cu ei.

 3. Cel mai scurt drum dintre tine si public este un ras sanatos. Elimina barierele si incepe-ti discursul ca si cum ai sti ca toata lumea prezenta este acolo pentru a se simti bine. Iata patru metode pentru un inceput de impact:

  • Fii primul care rade de propria persoana. Ajuta la apropierea audientei.
  • Cauta un element din mediul inconjurator pe care l-a remarcat si publicul si foloseste-te de el ca fiind acel lucru pe care il aveti in comun si pe care il priviti cu totii la fel.
  • Afla glume din interiorul grupului si foloseste-le. Dintr-odata, esti unul de-al lor.
  • Fa o introducere folosindu-te de un eveniment cunoscut de toti (un subiect monden, o stire din tara sau din lume,  etc.).

 4. Succesul tau ca speaker va fi direct proportional cu originalitatea. Cu cat esti mai greu de copiat, cu atat vei fi mai apreciat. Povestile personale sunt cele mai bune pentru ca ofera publicului sansa de a te cunoaste mai bine. Vulnerabilitatea este cel mai mare avantaj al tau.

 5.  Daca nu gasesti nimic haios ca sursa de inspiratie, schimba ochelarii cu care privesti lumea. Unde poti gasi umorul:

  • Observa viata. Lucruri haioase se intampla mereu. Noteaza-le.
  • Cartile sunt o sursa perfecta de umor de calitate.
  • La fel si show-urile de stand-up comedy.
  • Urmareste emisiuni umoristice care dezbat teme cotidiene.
  • Asculta si alti speakeri.

 Metoda speciala:

      5+1. Cand umorul nu are efect, pregateste-te sa iesi cu fata curata. In serviciile secrete, orice gest spontan trebuie pregatit cu minimum sase luni inainte. La fel si in discursuri. Umorul trebuie sa se lege foarte bine de mesajul tau. Atunci cand te bazezi pe inspiratia de moment, e bine sa ai pregatite si cateva replici care sa te salveze din tacerea penibila a unei glume nereusite. De exemplu:

  • “ Fac unele glume doar pentru mine”.
  • “ As aprecia daca am spune cu totii in minte o rugaciune pentru aceasta gluma expirata si decedata”.
  • “Asta este ultima oara cand preiau o gluma de la …” (poti spune numele unuia dintre conducatorii organizatiei).

Cel mai important lucru in cautarea umorului pentru discursuri este sa fii pregatit tu insuti sa te distrezi atunci cand esti pe scena. Daca poti rade de situatiile care pe altii i-ar putea face sa se rusineze, atunci batalia este pe jumatate castigata.

autorANDREI (1)

Vezi urmatorul nostru eveniment: THE VOICE, cu Andrei Vacaru.

[:en]

In general, problema vorbitului in public apare in momentul in care trebuie sa transmitem lucruri serioase unui public serios. Temerile legate de impact, audienta, propria exprimare, gesturi si mesaj se amplifica in astfel de situatii. Cu toate acestea, exista o arma care poate transforma si cel mai tensionat discurs intr-un succes relaxat: umorul.

Usor de spus, mai greu de facut. Nu si daca stii cele 5 + 1  metode prin care poti obtine voia buna si aprecierea auditoriului:

1. Cu o gluma vei aduna cele mai serioase ovatii. Oamenii vor aprecia mult mai mult daca ii distrezi, decat daca ii educi. In general, ei isi doresc cat mai mult “entertainment”, dar vor, in acelasi timp, sa poata aplica imediat ceea ce le spui. Asa ca discursul tau ar trebui sa contina trei elemente: educatie, noutate si distractie.

 2. Cunoaste-ti publicul. Cu cat vei sti mai multe despre cei din audienta, cu atat vei avea mai multe oportunitati de a te juca cu ei.

 3. Cel mai scurt drum dintre tine si public este un ras sanatos. Elimina barierele si incepe-ti discursul ca si cum ai sti ca toata lumea prezenta este acolo pentru a se simti bine. Iata patru metode pentru un inceput de impact:

  • Fii primul care rade de propria persoana. Ajuta la apropierea audientei.
  • Cauta un element din mediul inconjurator pe care l-a remarcat si publicul si foloseste-te de el ca fiind acel lucru pe care il aveti in comun si pe care il priviti cu totii la fel.
  • Afla glume din interiorul grupului si foloseste-le. Dintr-odata, esti unul de-al lor.
  • Fa o introducere folosindu-te de un eveniment cunoscut de toti (un subiect monden, o stire din tara sau din lume,  etc.).

 4. Succesul tau ca speaker va fi direct proportional cu originalitatea. Cu cat esti mai greu de copiat, cu atat vei fi mai apreciat. Povestile personale sunt cele mai bune pentru ca ofera publicului sansa de a te cunoaste mai bine. Vulnerabilitatea este cel mai mare avantaj al tau.

 5.  Daca nu gasesti nimic haios ca sursa de inspiratie, schimba ochelarii cu care privesti lumea. Unde poti gasi umorul:

  • Observa viata. Lucruri haioase se intampla mereu. Noteaza-le.
  • Cartile sunt o sursa perfecta de umor de calitate.
  • La fel si show-urile de stand-up comedy.
  • Urmareste emisiuni umoristice care dezbat teme cotidiene.
  • Asculta si alti speakeri.

 Metoda speciala:

      5+1. Cand umorul nu are efect, pregateste-te sa iesi cu fata curata. In serviciile secrete, orice gest spontan trebuie pregatit cu minimum sase luni inainte. La fel si in discursuri. Umorul trebuie sa se lege foarte bine de mesajul tau. Atunci cand te bazezi pe inspiratia de moment, e bine sa ai pregatite si cateva replici care sa te salveze din tacerea penibila a unei glume nereusite. De exemplu:

  • “ Fac unele glume doar pentru mine”.
  • “ As aprecia daca am spune cu totii in minte o rugaciune pentru aceasta gluma expirata si decedata”.
  • “Asta este ultima oara cand preiau o gluma de la …” (poti spune numele unuia dintre conducatorii organizatiei).

Cel mai important lucru in cautarea umorului pentru discursuri este sa fii pregatit tu insuti sa te distrezi atunci cand esti pe scena. Daca poti rade de situatiile care pe altii i-ar putea face sa se rusineze, atunci batalia este pe jumatate castigata.

Vezi urmatorul nostru eveniment: THE VOICE, cu Andrei Vacaru.

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
Planificarea în avans a teambuilding-ului: cheia succesului