Ce nu îţi spune teoria despre managementul oamenilor – HPDI

Ce nu îţi spune teoria despre managementul oamenilor

Am avut ocazia de-a rândul anilor să fiu peste măsură de înjurat de către oamenii pe care i-am condus în mod formal. În 2004 am terminat Facultatea de Management din cadrul A.S.E., cu o diplomă în mână prin care mă puteam numi viitor manager și cu un bagaj de cunoştinţe prin care aş fi făcut performanţă în orice situaţie, dacă urmăm reţetele din cărţi. Atunci, dar şi de atunci, cred că am fost managerul câtorva sute de persoane. Dar parcă v-am spus cât de înjurat am fost, nu?

Eşti manager, faci asta de câţiva ani, presiunea pe rezultate e din ce în ce mai mare, oamenii par nepotriviţi pentru ce ai tu de făcut. Iată ce am învăţat în 17 ani de când conduc oameni, lucruri pe care nici facultatea, nici masterul, nici cursurile la care am participat  nu m-au învăţat:

1. Nu te aştepta ca oamenii să facă ce spui tu, dacă nici tu nu faci ce spui tu. Oamenii vor face ce faci, nu ce predici.

2. Oamenii sunt diferiţi. De asta avem haine diferite, de asta mâncăm mâncăruri diferite, de asta avem maşini diferite şi ascultăm muzică diferită. De asta nu există niciodată o strategie de performanţă managerială care funcţionează la toţi. Adaptarea este cuvântul cheie.

3. Toţi îţi spun să delegi. Dar nu îţi iese şi ai senzaţia că tu poţi să o faci mai bine decât cei cărora le delegi. Dar asta te face un specialist, nu un manager bun. Un manager bun eşti atunci când ceea ce tu delegi, se face mai bine decât dacă ai fi făcut-o tu.

4. Ai făcut cursuri de leadership cu zilele. Şi deja le ştii pe de rost. Şi chiar şi aşa, ceva îţi lipseşte. Ceva-ul ăla reprezintă schimbarea ta, ca individ, înaintea schimbării celorlalţi. “Lead by example” era un afiş de succes, cu mulţi ani în urmă.

5. “Culture eats strategy for lunch” zicea Drucker. Cu alte cuvinte, orice schimbare în departamentul tău trebuie susţinută de cultura departamentului respectiv şi este în concordanţă cu valorile voastre. Atunci este autentică şi de durată.

6. Fii autentic, acţionează în baza valorilor tale reale şi respectă valorile celorlalţi. Nu încerca să fii managerul despre care îţi povestesc eu în articolul ăsta ci doar fii omul. Şi brusc, schimbarea se produce.

7. Succesul şi rezultatele bune nu vin de azi pe mâine, cum niciun sportiv nu a început azi şi mâine a fost campion mondial. Procesul este progres, zi de zi, săptămână de săptămână, lună de lună, an de an.

Leave a Response

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Next Story
Ce pot face echipele de L&D pentru a-și îmbunătăți pregătirea?