Cum sa te ocupi de criza personala la locul de munca

01 aprilie 2015 HPDI

Cum să te ocupi de criza personală la locul de muncăAi plâns în birou de faţă cu colegii tăi sau într-o întâlnire cu șeful tău? Sau ai încercat, într-un mod neîndemânatic să mângâi un coleg cu lacrimi în ochi? Sau poate ai declanşat sau ai fost victima unui exces de furie al unui coleg de serviciu? Probabil că dai din cap afirmativ, ceea ce nu este deloc suprinzător. În ciuda așteptărilor din multe companii, de a lăsa emoţiile la uşă, manifestările temperamentale şi lacrimile continuă să inunde peste tot locurile de muncă. Nu este un lucru bun sau rău, moral sau imoral, ci pur şi simplu se întâmplă pentru că suntem oameni.

În viața personală, reacțiile în faţa unor situaţii stresante ar putea fi însoţite de plânsete, strigăte sau de izolarea faţă de ceilalţi pentru o perioadă. Dar, la locul de muncă, aceste comportamente ar putea afecta grav reputația profesională, precum și productivitatea.
Totuşi când se întâmplă să ai o criză personală sau profesională, cum ar trebui să o gestionezi astfel încât să nu te afecteze la serviciu? Nu exista o reţetă magică, însă îți putem împărtăşi câteva sfaturi pentru a depăşi mai uşor astfel de momente:

Povesteşte-i managerului despre problema ta
Cele mai multe crize mănâncă timp și energie și, prin urmare, vor avea un impact asupra muncii tale, nu te vei putea concentra, poţi face greşeli care pot însemna pierderi pentru firmă. Ori de câte ori crezi că munca îţi va fi afectată de către criza prin care treci, trebuie să-ţi informezi managerul. Nu-ţi fie teamă să-ţi arăţi sentimentele, dacă simţi nevoia să plângi. Fă-o! Nu este greşit să plângi. În acest fel, managerul va conştientiza cât de mult te afectează problema personală. Atenţie însă, nu transforma orice criză personală într-un motiv de-a plânge în biroul managerului.

Povesteşte-le despre problemă, colegilor şi clienţilor, atunci când situația o cere
Împărtăşeşte problema ta cu colegii de muncă în care ai încredere. Te ajută foarte mult în situaţiile de criza să ai suportul unui grup de colegi. Este absolut firesc să cauţi soluţii şi ajutorul celorlalti în momente de criză. Însă, ai mare grijă ca mediul de lucru să nu devină “Valea Plângerii”. Încearcă să nu transformi drama personală în drama companiei, din respect pentru timpul celor din jur.

În ceea ce privește clienții, în general, aceştia nu trebuie să ştie despre problema ta personală. Însă, dacă ai o poziţie de top management sau ai o relaţie foarte apropiată cu clienţii iar absenţa ta este resimţită şi nu poate fi compensată de niciun alt coleg, atunci ar trebui să-i anunţi că treci printr-un moment dificil.

Încearcă să ai o atitudine pozitivă și să-ţi gestionezi sentimentele
Păstrează-ţi echilibrul şi încearcă să-ţi ţii emoţiile sub control. Discuta cu managerul în momentul în care eşti mai calm şi poţi reflecta asupra situaţiei. Ia-ţi concediu, încearcă să te linişteşti, să-ţi rezolvi problema sau problemele, să faci o introspecţie şi efectiv să iei măsuri astfel încât să treci peste momentul dificil.

Încearcă să-ţi faci cât mai bine job-ul
Respectă mediul de lucru și respectă-ți colegii. Încercă să-ţi faci job-ul cât mai bine posibil şi încerca să fii un bun jucător în echipă, indiferent de situaţia prin care treci.

Mulţumeşte colegilor pentru ajutorul acordat
Criza a trecut, ţi-ai revenit. Nu uita nicio clipă să le mulţumeşti colegilor pentru ajutorul de care au dat dovadă. Arătă-le recunoștința ta pentru faptul că şi-au donat timpul pentru a te asculta şi ajuta.
Inevitabil, toţi trecem prin perioade stresante sau situaţii de criza. Însă nu trebuie să uităm că stările şi reacţiile pot crea relaţii tensionate şi ne pot afecta productivitatea.

autor Laura Voica


Comentarii

Recomandari

Traininguri & Team building-uri: