De ce un eveniment despre rezistenta la invatare?

30 martie 2015 HPDI

poza-HPDIUn studiu realizat de McKinsey&Company a relevat că rata de succes a programelor de învăţare în companii este de doar 30%, cauza principală a eşecului fiind reticenţa persoanelor din organizaţie – angajaţi şi lideri – tocmai în faţa acestei schimbări.

Printre cauzele rezistenţei individuale la schimbare se numără: atenţia şi memoria selectivă, obiceiurile existente, dependenţa faţă de opiniile altor persoane, frica de necunoscut, raţiunile economice, lipsa de siguranţă, etc.

În România, fenomenul de “rezistenţă la învăţare” este tot mai pregnant în această perioadă, odată cu fuziunile unor mari companii de pe piaţă.

Pe 25 martie, echipa HPDI împreună cu Jim Bagnola, speaker motivaţional, trainer NASA și US Secret Service am organizat evenimentul “Rezistenta la învăţare”. Este un prim eveniment care atrage atenţia asupra unei probleme din ce în ce mai dureroasă în majoritatea companiilor, și anume rezistența la învăţare.

Petru Păcuraru, fondator şi Managing Partner HPDI, ne-a vorbit despre strategia de learning & development a unei companii, care este rolul fiecărui “muschetar” (HR Manager, Furnizor de learning and development şi participant) în acest proces. Care este strategia eficientă de asimilare a informaţiei la nivel de organizaţie. Alexandru Buşilă, Managing Partner HPDI şi trainer autorizat ANC, ne-a expus motivele pentru care individul întâmpină rezistenţă la învăţare iar Andrei Văcaru, Managing Partner HPDI şi trainer autorizat ANC, ne-a împărtăşit cum ar trebui să comunicăm oamenilor nevoia unui training, cum ar trebui să comunicăm cu ei în timpul unui training şi care este cea mai bună strategie de comunicare în urma unui training.

Am demonstrat cum activitățile de team building sunt folosite ca metode de atingere a obiectivelor, cum acestea pot duce la o comunicare și o coeziune mai bună a echipelor. Toţi participanţii la eveniment s-au implicat cu mult entuziasm în activităţile noastre.

Am încheiat seara cu Jim Bagnola, speaker motivaţional şi trainer NASA și US Secret Service, care ne-a dezvăluit care sunt primii trei factori motivaţionali pentru un angajat, şi anume: un job interesant pe care să îl iubească, aprecierea pe care o primesc la locul de muncă, iar mai apoi o identificare cu misiunea și scopurile companiei în care lucrează. Banii și promovarea vin, potrivit cercetărilor, abia pe locurile patru și cinci.

De asemenea ne-a împărtăşit şi trei sfaturi valoroase pentru ca managerii să devină mai buni şi să formeze echipe solide.

În primul rând, trebuie ținut minte că managerii lucrează pentru subalternii lor și nu invers. Iar subalternii lor lucrează pentru clienți. Iar acest mindset trebuie să fie foarte clar stabilit pentru a-i motiva pe angajați și a-i face să fie determinați și să se simtă parte din echipă.

În al doilea rând, un manager nu ar trebui să înceteze să învețe niciodată – managerii trebuie să aibă în minte două lucruri: să știe contabilitate, dar și să citească o carte despre cum să manageriezi oameni.

În al treilea rând, trebuie să se bucure de succesele celor din echipa sa. Cu alte cuvinte, să fie și un bun profesor. Dacă nu reușește acest lucru, să nu devină manager pentru că managerii sunt și profesori.

Ne-a vorbit de asemenea, despre procesul de învăţare care este necesar pentru a face faţă provocărilor viitorului. Deşi, la prima vedere, pare mai ușor să stai în zona de confort, pe termen lung este mult mai greu.

În realitate, este mai uşor să ieşi din zona de confort, să explorezi, să te schimbi. Nu ai cum să evoluezi fără schimbare. Dacă rămâi pe loc, te vei confrunta cu probleme serioase care vor veni pe neaşteptate şi te vor prinde nepregătit. Schimbarea te ajută să anticipezi viitorul.

Atât noi ca frunizori de learning and development cât şi HR Managerii nu trebuie să uităm nicio clipă că lucrăm cu oameni, că scopul nostru comun este să creştem oameni. Şi ce poate fi mai greu şi mai provocator decât acest proces?

 


Comentarii

Recomandari

Traininguri & Team building-uri: