Un milion de idei din Lean Management – HPDI

Un milion de idei din Lean Management

Inca de la inceputul ideii de management a existat o intrebare cu un raspuns aparent simplu dar care  i-a facut pe manageri sa piarda ore intregi in salile de sedinte:

Cum pot sa fac produse si servicii care sa adauge un plus de valoare in piata?

Ca o solutie, vine conceptul de Lean Management. Acesta reprezinta suma proceselor unei companii, duse la un nivel superior. In esenta, abordarea Lean spune ca, intr-o afacere,  toti pasii  trebuie planificati si relizati astfel incat clientul sa primeasca ce, cat si cand a cerut.

Morala este: scapa de toate procesele inutile din compania ta pentru a obtine rezultate mai bune.

Lean se bazeaza pe 5 principii de baza:

–          Stabilirea valorii furnizate.

–          Identificarea tuturor activitatilor care aduc valoare si eliminarea celor care nu o aduc.

–          Ordonarea activitatilor pe criteriul valorii,  intr-un flux continuu.

–          Realizarea activitatilor de valoare pentru acest flux.

–          Perfectionarea continua

In plus,  Lean poate fi considerat si o filozofie de viata deoarece inseamna imbunatatire continua, inseamna implicarea tuturor in rezolvarea problemelor si ,nu in ultimul rand, inseamna motivarea si recompensarea resursei numarul unu a companiei: oamenii.

Conceptul a fost adoptat si imbogatit de compania Toyota care a dus implementarea lui la un alt nivel.

Compania se bazeaza pe o filozofie de imbunatatire continua asa ca, departamentele lor sunt pline de oameni foarte atent alesi, constant motivati sa isi foloseasca initiativa si creativitatea. Ca o consecinta, angajatii Toyota  genereaza peste 1 milion de idei anual iar ceea ce este cu adevarat uimitor este faptul ca in proportie de 90% ideile lor se si implementeaza.

S-a creat cu ajutorul Lean Managementului  o cultura care incurajeaza si rasplateste implicarea fiecarui angajat, lucru care a dus la cresterea eficientei si calitatii produselor. Investitii de timp si bani in oameni, procese bine puse la punct si o dorinta de imbunatatire constanta fac din Toyota o companie- exemplu in randul producatorilor.

Toyota castiga, prin adoptarea filozofiei Lean, relatii mai bune cu clientii, calitate superioara a produselor, o productivitate crescuta, inovatie. Toate acestea au un effect direct asupra resurselor financiare ale companiei.

In contextul actual de evolutie al unei organizatii, Lean Managementul reprezinta o metoda moderna, flexibila, capabila sa conduca la performante deosebite . Implementarea standardelor Lean ar putea fi singurul lucru care sta intre succes si esec.[:en]Inca de la inceputul ideii de management a existat o intrebare cu un raspuns aparent simplu dar care  i-a facut pe manageri sa piarda ore intregi in salile de sedinte:

Cum pot sa fac produse si servicii care sa adauge un plus de valoare in piata?

Ca o solutie, vine conceptul de Lean Management. Acesta reprezinta suma proceselor unei companii, duse la un nivel superior. In esenta, abordarea Lean spune ca, intr-o afacere,  toti pasii  trebuie planificati si relizati astfel incat clientul sa primeasca ce, cat si cand a cerut.

Morala este: scapa de toate procesele inutile din compania ta pentru a obtine rezultate mai bune.

Lean se bazeaza pe 5 principii de baza:

–          Stabilirea valorii furnizate.

–          Identificarea tuturor activitatilor care aduc valoare si eliminarea celor care nu o aduc.

–          Ordonarea activitatilor pe criteriul valorii,  intr-un flux continuu.

–          Realizarea activitatilor de valoare pentru acest flux.

–          Perfectionarea continua

In plus,  Lean poate fi considerat si o filozofie de viata deoarece inseamna imbunatatire continua, inseamna implicarea tuturor in rezolvarea problemelor si ,nu in ultimul rand, inseamna motivarea si recompensarea resursei numarul unu a companiei: oamenii.

Conceptul a fost adoptat si imbogatit de compania Toyota care a dus implementarea lui la un alt nivel.

Compania se bazeaza pe o filozofie de imbunatatire continua asa ca, departamentele lor sunt pline de oameni foarte atent alesi, constant motivati sa isi foloseasca initiativa si creativitatea. Ca o consecinta, angajatii Toyota  genereaza peste 1 milion de idei anual iar ceea ce este cu adevarat uimitor este faptul ca in proportie de 90% ideile lor se si implementeaza.

S-a creat cu ajutorul Lean Managementului  o cultura care incurajeaza si rasplateste implicarea fiecarui angajat, lucru care a dus la cresterea eficientei si calitatii produselor. Investitii de timp si bani in oameni, procese bine puse la punct si o dorinta de imbunatatire constanta fac din Toyota o companie- exemplu in randul producatorilor.

Toyota castiga, prin adoptarea filozofiei Lean, relatii mai bune cu clientii, calitate superioara a produselor, o productivitate crescuta, inovatie. Toate acestea au un effect direct asupra resurselor financiare ale companiei.

In contextul actual de evolutie al unei organizatii, Lean Managementul reprezinta o metoda moderna, flexibila, capabila sa conduca la performante deosebite . Implementarea standardelor Lean ar putea fi singurul lucru care sta intre succes si esec.

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
Planificarea în avans a teambuilding-ului: cheia succesului