Cum iti dai seama daca esti inteligent? – HPDI

Cum iti dai seama daca esti inteligent?

Autor: Radu Vlase

asss72Inteligenta emotionala a capatat o importanta din ce in ce mai mai mare in afaceri, in ultima perioada. Companii precum L’Oreal au inregistrat cresteri rapide in vanzari si in imbunatatirea de produs de indata ce au inceput sa angajeze pe baza EQ (Inteligenta Emotinala).

Acesti angajati nu numai ca sunt foarte interesati de dezvoltarea lor in cadrul companiei dar si empatizeaza foarte repede cu clientii.

Pentru a putea angaja oameni cu EQ ridicat este nevoie ca si tu la randul tau sa fii inteligent emotional. Din experienta noastra am identificat cateva caracteristici de baza ale oamenilor inteligenti emotional.

Isi cunoasc calitatile si defectele

O caracterstica principala a oamenilor inteligenti emotional este autocunoasterea. Aceste persoane stiu foarte bine la ce sunt buni si unde mai au de lucrat. Isi folosesc „magia” pentru a profita de calitatile lor si pentru a-si acoperi punctele slabe astfel incat sa devina eficienti in munca pe care o fac.

Sunt curiosi in legatura cu oamenii pe care nu ii cunosc bine

Le place sa cunoasca oameni noi si in mod natural sunt tentati sa puna foarte multe intrebari personale acestora. Stim cu totii ca intrebarile ne fac sa ne simtim interogati dar, scopul acestor oameni este sa ne cunoasca cat mai bine si sa inteleaga felul in care noi lucram.

Se automotiveaza

Acesti oameni dau intotdeauna ce au mai bun pentru a duce treaba la bun sfarsit, chiar si atunci cand nu sunt recompensati financiar pentru asta. Inteleg foarte bine care este rolul lor si ce se asteapta de la ei si reusesc sa isi planifice activitatile astfel incat sa termine ce au de facut. Pentru ei, gandul ca proiectul poate fi unul de succes este o sursa de motivare suficienta.

Oamenii inteligenti emotional sunt atenti la ceea ce se petrece in jurul lor si au capacitatea de a folosi aceasta informatie in beneficiul tuturor. Vestea buna este ca, spre deosebire de IQ, inteligenta emotionala se poate invata. Pentru inceput, este foarte important sa cunosti notiunile de baza si modul in care ele se aplica in viata de zi de zi.

Training-urile de Inteligenta emotionala reprezinta un start bun pentru cei ce vor sa isi imbunatateasca aceasta competenta. Din ele iti poti lua o multime de informatii si instrumente prin care sa iti imbunatatesti si sa cultivi inteligenta emotionala in organizatia din care faci parte.

fii-curios-cu-un-clickinteligenta-emotionala

[:en]Inteligenta emotionala a capatat o importanta din ce in ce mai mai mare in afaceri, in ultima perioada. Companii precum L’Oreal au inregistrat cresteri rapide in vanzari si in imbunatatirea de produs de indata ce au inceput sa angajeze pe baza EQ (Inteligenta Emotionala).

Acesti angajati nu numai ca sunt foarte interesati de dezvoltarea lor in cadrul companiei dar si empatizeaza foarte repede cu clientii.

Pentru a putea angaja oameni cu EQ ridicat este nevoie ca si tu la randul tau sa fii inteligent emotional. Din experienta noastra am identificat cateva caracteristici de baza ale oamenilor inteligenti emotional.

Isi cunoasc calitatile si defectele

O caracterstica principala a oamenilor inteligenti emotional este autocunoasterea. Aceste persoane stiu foarte bine la ce sunt buni si unde mai au de lucrat. Isi folosesc „magia” pentru a profita de calitatile lor si pentru a-si acoperi punctele slabe astfel incat sa devina eficienti in munca pe care o fac.

Sunt curiosi in legatura cu oamenii pe care nu ii cunosc bine

Le place sa cunoasca oameni noi si in mod natural sunt tentati sa puna foarte multe intrebari personale acestora. Stim cu totii ca intrebarile ne fac sa ne simtim interogati dar, scopul acestor oameni este sa ne cunoasca cat mai bine si sa inteleaga felul in care noi lucram.

Se automotiveaza

Acesti oameni dau intotdeauna ce au mai bun pentru a duce treaba la bun sfarsit, chiar si atunci cand nu sunt recompensati financiar pentru asta. Inteleg foarte bine care este rolul lor si ce se asteapta de la ei si reusesc sa isi planifice activitatile astfel incat sa termine ce au de facut. Pentru ei, gandul ca proiectul poate fi unul de succes este o sursa de motivare suficienta.

Oamenii inteligenti emotional sunt atenti la ceea ce se petrece in jurul lor si au capacitatea de a folosi aceasta informatie in beneficiul tuturor. Vestea buna este ca, spre deosebire de IQ, inteligenta emotionala se poate invata. Pentru inceput, este foarte important sa cunosti notiunile de baza si modul in care ele se aplica in viata de zi de zi.

Training-urile de Inteligenta emotionala reprezinta un start bun pentru cei ce vor sa isi imbunatateasca aceasta competenta. Din ele iti poti lua o multime de informatii si instrumente prin care sa iti imbunatatesti si sa cultivi inteligenta emotionala in organizatia din care faci parte.

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
Planificarea în avans a teambuilding-ului: cheia succesului