Inteligenta emotionala creeaza omul viitorului – HPDI

Inteligenta emotionala creeaza omul viitorului

Acum cativa ani mi se parea extrem de ciudat sa aud despre oameni care adora sa stea in aer liber, in liniste, departe de agitatie si tehnologie. Pur si simplu nu intelegeam cum pot sa faca asta pentru o intreaga saptamana si de unde pasiunea asta? Acum imaginati-va  o era foarte tehnologizata in care comunicarea se face numai la nivel electronic. Privirile se intalnesc numai in fata unor pixeli si emotiile se transmit folosind tastatura. Pare directia in care se indreapta lumea. Si asta este minunat daca vorbim la nivel de business, de decizii si situatii extreme.

Dar exista si situatii in care interactiunea umana este cea care face diferenta. De cate ori simplul fapt ca ati sunat pe cineva si nu ati ales sa ii scrieti un SMS au schimbat lucrurile? Acum ganditi-va la colegul din birou si cum ati reactionat la ultima disputa avuta. Ati incercat sa vedeti in spatele reactiilor? Ati incercat sa priviti catre un orizont de timp mai mare decat minutele disputei?articol

De aici si recomandarea de a avea mereu alaturi omul viitorului – omul cu o inteligenta emotionala peste medie. Pentru ca uneori gif-urile nu sunt suficiente, aplicarea unui algoritm nu ne arata calea catre legaturile pe care le putem crea cu persoana de langa noi, clientul pe care il avem in fata. Acestea pot reprezenta punti de nestramutat. Daca inainte recomandarea era „cine nu are un batran, sa-si cumpere”, peste 50 de ani aceasta va fi „cine nu are un inteligent emotional, sa-si gaseasca”. Colegul acesta va putea sa creeze intr-o lume tehnologizata, va face diferenta dintre un robot si o bataie a inimii. In acest moment el poate intelege emotiile umane mai bine, cauzele din spatele unei ironii, o poate depasi mai usor, poate vedea nevoile clientului din spatele unei interactiuni. Omul viitorului nu va vedea in criza un esec, ci va sti cum sa estimeze urmatoarele mutari astfel incat sa creeze bazele succesului.

Cautati oamenii viitorului inca din momentul interviului. Intrebati-i despre relatiile cu fostii colegi, adresati-le intrebari care sa le provoace gandirea si vedeti cum reactioneaza. Mai ales, creati-le o situatie ipotetica, dar foarte tensionata. Aici veti vedea mai ales calmul in reactiile lor si analiza obiectiva a situatiei.

Cu totii avem informatia, cu totii ne lovim de nevoia de a accelera in epoca vitezei, dar apare momentul in care lumea se opreste in loc. Atunci iti doresti sa intelegi fenomene mai departe de un quiz, sa ajuti un coleg sa depaseasca un esec si pana la urma sa privesti zambind catre ziua de maine. Ai nevoie de un om al viitorului catre care sa te intorci atunci cand tehnologia, viteza si emotia dispar. El va fi cea mai buna resursa mai presus de un mecanism elaborat pe baza unor parametri matematici.

In esenta suntem cu totii emotii si reactionam la gesturi umane, indiferent de situatie. Incercati ca atunci cand va aflati intr-o situatie fara iesire sa reveniti la ceea ce ne defineste: umanitatea. Acolo este cheia care poate debloca orice situatie.

semnatura articol alexandra

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
Planificarea în avans a teambuilding-ului: cheia succesului