Matematica echipei – HPDI

Matematica echipei

Ca sa fim in trendul acestei luni, va prezentam cu surle si trambite formula iubirii ca proces matematic: L = 8 + .5Y – .2P + .9Hm + .3Mf + J – .3G – .5(Sm – Sf)2 + I + 1.5C

Dar nu despre asta vrem sa va vorbim astazi, ci despre matematica echipei spuse in elemente simple, direct aplicabile. Daca nu ati avut ocazia sa ne auziti vorbind despre ele in team building, vi le prezentam chiar acum:

Principiul 1: Viteza echipei este data de cel mai lent membru al sau.

Mit: Daca ai o echipa de top performeri si doi membri mai lenti, perioada de timp in care aceasta va livra un proiect este data de cei mai buni. Si asta pentru ca ei vor recupera mereu diferentele si vor face treaba celor mai lenti.

Experienta ne-a aratat ca mitul nu se aplica, iar viteza unei echipe este data de cel mai lent membru al sau. O echipa realmente performanta, este echipa in care toti membrii echipei sunt la egalitate si aduc performante similare in domeniile in care pot straluci.

Astfel ca, daca va ganditi sa concediati oamenii slabi, mai intai incercati sa ii ajutati sa creasca iar daca eforturile voastre nu sunt in tocmai fructuoase puteti lua si alte masuri. Una dintre sugestiile noastre este sa incercati coaching-ul sau mentoratul at the job. Un om performant poate sa il consilieze pe un coleg mai putin performant sa atinga obiectivele propuse. Cum te poti astepta ca oricine altcineva sa ii invete pe colegii tai sa atinga performanta la job daca nu chiar oamenii buni din echipa ta.

Si inca ceva: daca vei alege sa cresti unul dintre membrii echipei, aceasta evolutie se va putea observa si intr-o dinamica mai buna a echipei. Colegii se vor ajuta mai mult si se vor concentra pe succesul echipei si nu pe cel individual.

Practic: daca vreti sa vedeti practic cum functioneaza acest principiu, va recomandam sa implicati echipa in team building-ul Dance Floor, Game of Thrones sau The Countdown.

Principiul 2: Cu cat membrii unei echipe interactioneaza mai mult, cu atat relationeaza mai bine, se cunosc, dobandesc incredere unii in ceilalti si ajung sa faca performanta.

Mit: In copilarie, parintii ne-au zis sa nu vorbim sub nicio forma cu strainii. Desi nu asta a fost intentia lor, pe termen lung am dezvoltat un comportament de a respinge strainii, de a refuza sa intram in discutie cu ei numai pentru ca sunt sanse sa „ne vrea raul”. La birou, discutiile erau aproape inexistente pentru ca vedea sefu’ cum pierzi timpul la cafele in loc sa muncesti.

Daca nu vom sustine cat mai mult interactiunea dintre membrii unei echipe, indiferent de departament, in final vom avea echipe care nu vorbesc intre ele iar performanta nu va exista.

Cu cat colegii de serviciu interactioneaza mai mult, nu doar in procesele de munca si prin call-uri sau mail-uri, vor ajunge sa isi afle pasiunile, bucuriile si temerile. Iar asta se transforma in relationare si in spargerea barierelor in comunicare.

De asemenea, cu cat ajung sa discute mai mult, cu atat o cunosc mai bine, cu atat nivelul de incredere creste. Iar cand doua persoane ajung la acest nivel de incredere comunicarea si dinamica este mai facila. Oamenii ajung sa isi dea feedback pe care sa il accepte si sa il si interiorizeze si apoi aplica pentru ca inteleg ca omul care ii da feedback nu ii vrea raul.

Iar odata ce echipele ajung la incredere, performanta este la un pas distanta. Oamenii se vor simti mai confortabili la job, vor da si primi feedback mai des, vor cere ajutorul fara a le fie teama ca vor fi judecati, se vor ajuta, iar impreuna vor ajunge la performanta.

Practic: daca vrei sa inveti principiile de baza ale comunicarii asertive, iti recomandam training-ul ales de peste 80 de companii in ultimii ani – Spune pe bune!

Secretele muncii in echipe nu sunt limitate doar la cifre sau formule, pentru ca o echipa este formata din oameni. Astfel ca, daca tinem cont ca oamenii sunt diferiti, au nevoi diferite pe care este necesar sa le cunoastem, ajungem sa crestem impreuna ca o echipa.

Incepe azi printr-o sedinta in care veti vorbi in echipa despre „realizarea si planul” fiecaruia. Si nu ezita sa vorbesti si despre lucruri personale. Noi facem asta la HPDI de peste 4 ani si am aflat ce ii bucura si ce le da sens colegilor nostri.

 

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
7 idei pentru retenția liderilor într-o organizație