Pune evaluarile intr-o lumina pozitiva – HPDI

Pune evaluarile intr-o lumina pozitiva

Periodic, la nivelul oricarei companii, se desfasoara o sesiune de evaluari a angajatilor, in unele cazuri si la nivel de management. In Romania acest moment a capatat o conotatie negativa cauzata de o serie de factori legati de urmarile pe care aceste evaluari le au pe termen scurt si lung. Este de preferat ca acest moment de cantarire a activitatii fiecaruia sa se reflecte in directii de dezvoltare a companiei si a angajatului.

Care este rolul acestor evaluari?

Din punct de vedere al activitatii de resurse umane, aceste evaluari au rolul de identificare a punctelor forte si a punctelor slabe ale unevalui angajat. Cu ajutorul acesteia se poate realiza un plan de dezvoltare al angajatului in conformitate cu cerintele postului si abilitatile lui. Pe de alta parte, nevoile companiei pot fi satisfacute.

De unde provine conotatia negativa a evaluarilor?

In Romania in majoritatea cazurilor aceasta evaluare isi pierde din scop din cauza modurilor de aplicare. As aminti aici doua dintre ele:

  • Modul de rutina in care se face evaluarea pentru ca “asa trebuie facuta”, fara prea mari actiuni ulterioare. A face lucrurile doar pentru ca asa e procedura inseamna timp pierdut pentru angajat ceea ce este in detrimentul companiei.
  • Modul asa-zisei “motivatii financiare” in care cei care performeaza primesc o marire de salariu. Motivarea financiara a colegului poate duce la scaderea motivatiei si la aparitia rupturilor la nivel de grup si de relatie.

3 sfaturi pentru gestionarea eficienta a unei perioade de evaluari

  • Este bine ca fiecare perioada de evaluare sa fie urmata de o serie de actiuni care sa consolideze echipa;
  • Motivarea financiara este normala si utila atata timp cat este facuta pe baza unei evaluari corecte, cunoscand foarte bine din punct de vedere profesional angajatul respectiv. Aceasta trebuie sa vina obligatoriu la pachet cu o serie de masuri menita sa il motiveze pe cel cu rezultate mai slabe sa poata accede catre o bonificiatie la o viitoare evaluare.
  • Nu ignorati evaluarile negative si nu fugiti de ele. Un feedback este negativ atata timp cat este perceput astfel. Daca angajatorul este constient ca un feedback chiar si negativ poate fi o comoara de aur catre dezvoltarea lui si a departamentului, atunci cu siguranta il va gestiona favorabil. Daca feedback-ul este perceput foarte dur si agresiv de catre angajator, atunci acesta poate solicita reformularea lui intr-o maniera asertiva.

 

semnatura articol cosmin

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
Planificarea în avans a teambuilding-ului: cheia succesului