Daca popa nu face, degeaba mai zice. – HPDI

Daca popa nu face, degeaba mai zice.

poza blogSintagma “fa ce zice popa, nu ce face popa” este buna pentru cei cu frica de…sef. Adica aceia care prefera sa nu se intrebe cum le-ar fi mai bine. Aceia care au invatat ca atata timp cat nu spui ceea ce gandesti totul este in regula. Pentru toti ceilalti, atunci cand observa un comportament nepotrivit la superiorul lor, este motivul perfect pentru a se uita stramb si a le scadea energia. De obicei, sunt acei oameni care isi doresc mai mult, care cred ca pozitia intr-o companie vine cu responsabilitati si beneficii. De la pierderea respectului pentru manager si  pana la scaderea productivitatii si rezistenta la decizii nu mai este decat un pas.  Iata cateva lucruri pe care subordonatii nu le spun de obicei superiorilor ierarhici:

  1. Ai salariul mai mare , drept care ai o responsabilitate in plus. Aceea de a fi un model pentru ceilalti. Tu dai directia si trebuie sa fii primul care o respecta.
  2. Modelul “seful vine ultimul si pleaca primul” nu se mai aplica de mult. Nu inseamna ca trebuie sa descui firma dar nici sa uiti unde are sediul.
  3. Autoritatea nu este data de volumul vocii. Rastitul la oameni genereaza doar teama, nu respect. Acesta din urma se castiga prin profesionalism, incredere, compasiune si  fermitate controlata.
  4. Nu este suficient sa tii usa deschisa daca nu inviti oamenii in biroul tau. Disponibilitatea ta de a-i asculta se reflecta in atitudine, mimica si rabdare.
  5. Un manager  trebuie sa dea feedback si , in acelasi timp, sa il ceara. Va fi uimit sa afle cate lucruri ar avea de imbunatatit. Pana la urma, evolutia nu este doar pentru cei “mici”.
  6. Nimeni nu are pretentia sa fii un sfant. Dar toti isi doresc sa fii corect. Corect fata de ei, fata de interesul comun, fata de situatii care presupun sacrificii. Si  desi nu iti spun, ei vad aproape de fiecare data cand te abati de la acest drum. Mai ales daca ei sunt singurii care se sacrifica.
  7. Nu este suficient sa arati o directie pentru ca oamenii sa mearga singuri. Trebuie sa fii in permanenta in fruntea plutonului.  Oamenii manati cu biciul nu vor ajunge niciodata la fel de departe ca cei care urmeaza un  lider in care cred.

Sapte idei, cate una pentru fiecare zi a saptamanii. Sunt lucruri pe care oamenii  le discuta atunci cand nu se simt observati.  Probabil ca ideile nu sunt atat de sintetizate si nici atat de decent exprimate.  Dar au un punct in comun: sunt foarte contagioase.

Explicatia acestui fenomen este simpla: salariul este doar unul dintre lucrurile importante pentru oameni. Placerea de a veni la munca, increderea ca sunt tratati corect, puterea exemplului, toate sunt motoare ale eficientei. Pentru ca, de multe ori, ei petrec la serviciu mai mult timp decat cu propriile familii.

Un manager este precum  un preot pentru o parohie. Cand oamenii nu mai cred in el, se muta la alta biserica.  Si, dincolo de metafora, studiile arata ca oamenii nu parasesc firmele la care lucreaza ci isi parasesc managerii.

autorANDREI

[:en]

Sintagma “fa ce zice popa, nu ce face popa” este buna pentru cei cu frica de…sef. Adica aceia care prefera sa nu se intrebe cum le-ar fi mai bine. Aceia care au invatat ca atata timp cat nu spui ceea ce gandesti totul este in regula. Pentru toti ceilalti, atunci cand observa un comportament nepotrivit la superiorul lor, este motivul perfect pentru a se uita stramb si a le scadea energia. De obicei, sunt acei oameni care isi doresc mai mult, care cred ca pozitia intr-o companie vine cu responsabilitati si beneficii. De la pierderea respectului pentru manager si  pana la scaderea productivitatii si rezistenta la decizii nu mai este decat un pas.  Iata cateva lucruri pe care subordonatii nu le spun de obicei superiorilor ierarhici:

  1. Ai salariul mai mare , drept care ai o responsabilitate in plus. Aceea de a fi un model pentru ceilalti. Tu dai directia si trebuie sa fii primul care o respecta.
  2. Modelul “seful vine ultimul si pleaca primul” nu se mai aplica de mult. Nu inseamna ca trebuie sa descui firma dar nici sa uiti unde are sediul.
  3. Autoritatea nu este data de volumul vocii. Rastitul la oameni genereaza doar teama, nu respect. Acesta din urma se castiga prin profesionalism, incredere, compasiune si  fermitate controlata.
  4. Nu este suficient sa tii usa deschisa daca nu inviti oamenii in biroul tau. Disponibilitatea ta de a-i asculta se reflecta in atitudine, mimica si rabdare.
  5. Un manager  trebuie sa dea feedback si , in acelasi timp, sa il ceara. Va fi uimit sa afle cate lucruri ar avea de imbunatatit. Pana la urma, evolutia nu este doar pentru cei “mici”.
  6. Nimeni nu are pretentia sa fii un sfant. Dar toti isi doresc sa fii corect. Corect fata de ei, fata de interesul comun, fata de situatii care presupun sacrificii. Si  desi nu iti spun, ei vad aproape de fiecare data cand te abati de la acest drum. Mai ales daca ei sunt singurii care se sacrifica.
  7. Nu este suficient sa arati o directie pentru ca oamenii sa mearga singuri. Trebuie sa fii in permanenta in fruntea plutonului.  Oamenii manati cu biciul nu vor ajunge niciodata la fel de departe ca cei care urmeaza un  lider in care cred.

Sapte idei, cate una pentru fiecare zi a saptamanii. Sunt lucruri pe care oamenii  le discuta atunci cand nu se simt observati.  Probabil ca ideile nu sunt atat de sintetizate si nici atat de decent exprimate.  Dar au un punct in comun: sunt foarte contagioase.

Explicatia acestui fenomen este simpla: salariul este doar unul dintre lucrurile importante pentru oameni. Placerea de a veni la munca, increderea ca sunt tratati corect, puterea exemplului, toate sunt motoare ale eficientei. Pentru ca, de multe ori, ei petrec la serviciu mai mult timp decat cu propriile familii.

Un manager este precum  un preot pentru o parohie. Cand oamenii nu mai cred in el, se muta la alta biserica.  Si, dincolo de metafora, studiile arata ca oamenii nu parasesc firmele la care lucreaza ci isi parasesc managerii.

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
Planificarea în avans a teambuilding-ului: cheia succesului