De ce nu ne place schimbarea? – HPDI

De ce nu ne place schimbarea?

b03602967261f417b1ecc463f1fbeb55

La un moment dat, in evolutia unei companii este necesara o schimbare majora. Fie ca vrei sa duci lucrurile la un alt nivel, fie ca vrei sa optimizezi
modul in care oamenii lucreaza schimbarea este inevitabila si nu este deloc usor sa treci printr-o astfel de perioada.

Frica de schimbare este ceva normal. Majoritatea managerilor o simt in randul oamenilor cu care lucreaza, desi nu o constientizeaza la propria persoana. Atunci cand esti tu cel care da tonul schimbarii esti increzator si ai o viziune clara asupra a ceea ce urmeaza sa se intample. Acest lucru nu se intampla si cu angajatii tai. De ce? Pentru ca schimbarea nu se refera la ceea ce urmeaza sa faci ci la a lasa in urma ceea ce ai facut pana acum.

In cazul in care am fost invatati sa lucram intr-un anumit fel, consideram ca acesta este modul cel mai bun/rapid de a ne face treaba. In momentul in care ceva cu care esti destul de familiar este amenintat cu schimbarea si noi devenim reticienti si incepem sa punem raul inainte.

Reticienta la schimbare este un lucru cat se poate de natural si pana in prezent nu s-a gasit leac pentru asa ceva. Totusi perioada de tranzitie poate fi scurtata foarte mult printr-un stil de management deschis.

Schimbarea pleaca de la tine. Tu ai viziunea si iti doresti ca lucrurile sa se intample altfel. Explica-le si celor din jurul tau ceea ce vrei sa se intample si cere-le parerea. Feedback-ul lor te va ajuta sa ai o imagine de ansamblu si sa iti dai seama ce impact va avea asupra lor.

Schimbarea pleaca de la lideri. Liderii din organizatia ta vor face ca perioada de tranzitie sa treaca mai usor. Ei sunt primii oameni care trebuie sa inteleaga noua viziune si scopul ei. De asemenea sunt si cei mai predispusi sa i se impotriveasca. Acesti oamenii au nevoie de mai multa atentie si de informatii mai detaliate despre ceea ce urmeaza.

In momentul in care esti dispus sa schimbi incearca sa afli ce isi doresc oamenii tai sa se schimbe pe departamentele pe care lucreaza. Cu aceste informatii iti poti face o strategie bazata pe opiniile lor, care sa ii includa si de care sa se ataseze imediat.

Schimbarea suna bine pe hartie. In realitate, pe langa reticienta oamenilor, te lovesti si de lipsa de pregatire a angajatilor. Un nivel superior presupune si dezvoltarea aptitudinilor. Asigura-te ca oamenii tai au parte de training-uri tehnice cat si de training-uri de change management.

Adaptarea oamenilor la schimbare este un proces de durata care trebuie gestionat cu atentie. Este o perioada in care predomina demotivarea si frustrarile dar este si o perioada a caracterelor puternice. Este o perioada in care iti dai seama cu ce fel de oameni lucrezi si care sunt cele mai de pret calitati ale lor.

autorANDREI (1)

[:en]

La un moment dat, in evolutia unei companii este necesara o schimbare majora. Fie ca vrei sa duci lucrurile la un alt nivel, fie ca vrei sa optimizezi
modul in care oamenii lucreaza schimbarea este inevitabila si nu este deloc usor sa treci printr-o astfel de perioada.

Frica de schimbare este ceva normal. Majoritatea managerilor o simt in randul oamenilor cu care lucreaza, desi nu o constientizeaza la propria persoana. Atunci cand esti tu cel care da tonul schimbarii esti increzator si ai o viziune clara asupra a ceea ce urmeaza sa se intample. Acest lucru nu se intampla si cu angajatii tai. De ce? Pentru ca schimbarea nu se refera la ceea ce urmeaza sa faci ci la a lasa in urma ceea ce ai facut pana acum.

In cazul in care am fost invatati sa lucram intr-un anumit fel, consideram ca acesta este modul cel mai bun/rapid de a ne face treaba. In momentul in care ceva cu care esti destul de familiar este amenintat cu schimbarea si noi devenim reticienti si incepem sa punem raul inainte.

Reticienta la schimbare este un lucru cat se poate de natural si pana in prezent nu s-a gasit leac pentru asa ceva. Totusi perioada de tranzitie poate fi scurtata foarte mult printr-un stil de management deschis.

Schimbarea pleaca de la tine. Tu ai viziunea si iti doresti ca lucrurile sa se intample altfel. Explica-le si celor din jurul tau ceea ce vrei sa se intample si cere-le parerea. Feedback-ul lor te va ajuta sa ai o imagine de ansamblu si sa iti dai seama ce impact va avea asupra lor.

Schimbarea pleaca de la lideri. Liderii din organizatia ta vor face ca perioada de tranzitie sa treaca mai usor. Ei sunt primii oameni care trebuie sa inteleaga noua viziune si scopul ei. De asemenea sunt si cei mai predispusi sa i se impotriveasca. Acesti oamenii au nevoie de mai multa atentie si de informatii mai detaliate despre ceea ce urmeaza.

In momentul in care esti dispus sa schimbi incearca sa afli ce isi doresc oamenii tai sa se schimbe pe departamentele pe care lucreaza. Cu aceste informatii iti poti face o strategie bazata pe opiniile lor, care sa ii includa si de care sa se ataseze imediat.

Schimbarea suna bine pe hartie. In realitate, pe langa reticienta oamenilor, te lovesti si de lipsa de pregatire a angajatilor. Un nivel superior presupune si dezvoltarea aptitudinilor. Asigura-te ca oamenii tai au parte de training-uri tehnice cat si de training-uri de change management.

Adaptarea oamenilor la schimbare este un proces de durata care trebuie gestionat cu atentie. Este o perioada in care predomina demotivarea si frustrarile dar este si o perioada a caracterelor puternice. Este o perioada in care iti dai seama cu ce fel de oameni lucrezi si care sunt cele mai de pret calitati ale lor.

Leave a Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Story
Planificarea în avans a teambuilding-ului: cheia succesului