Servant Leadership: 10 principii cheie

O multime de companii privesc angajatii ca resurse care exista exclusiv pentru a ajuta organizatia sa isi indeplineasca obiectivele. Liderii actioneaza ca “maestrii” de sarcini si delegari.

SERVANT LEADERSHIP-ul presupune un stil diferit de conducere. Iti dam chiar exemplul nostru. Leadership-ul din HPDI  presupune ca ne pasa mai mult sa facem parte din echipa si sa crestem oameni decat sa ne asiguram ca toata lumea stie cine este seful.

Ti-am pregatit azi cele 10 caractertici ale unui SERVANT LEADER, conform fondatorului acesti miscari, Robert Greenleaf.

 

Cele 10 principii cheie:

  1. Ascultarea

Leaderii au fost mereu apreciati pentru calitatile lor de a comunica si de a lua decizii. Un “leader ajutator” ia aceste abilitati si le reflecta la nivelul echipei sale prin comunicare autentica si ascultare activa. Ea este in centrul SERVANT LEADERSHIP. Daca vorbeste un membru al echipei, asculta pentru a intelege, nu pentru a-ti pregati raspunsul. Nu te concentra doar asupra vocii, limbajul non verbal si starea celor din echipa sunt elemente importante.

  1. Empatia

Empatia este o zona complexa, dar cand vine vorba de ea in contextul nostru o putem descrie simplu: cunoasterea echipei tale. Daca vrei sa ii dezvolti pe cei din echipa ta trebuie sa ii ajuti sa straluceasca folodindu-se de punctele lor forte si sa creasca prin tranformarea punctelor slabe in oportunitati de invatare si, mai apoi, in noi abilitati. Poti face asta doar daca ii cunosti. Dincolo de formularele de nevoi exista discutiile sincere, experientele comune si interesul care fac cu adevarat diferenta.

  1. Constiinta de sine

Am mentionat deja importanta de a intelege punctele tari si punctele slabe ale echipei tale. Dar este la fel de important ca leader-ul sa aiba obiceiul reflexiei de sine, sa fie constient de propriile minusuri si plusuri. Inventarul propriilor puncte forte si slabe iti va spune mai multe despre contributia ta si a echipei tale la succesul organizatiei.

  1. Vindecarea

Învățarea vindecării este o forță puternică pentru transformare și integrare. Unul dintre marile atuuri ale conducerii servante este potențialul pentru vindecarea ta și a celorlalti. Ajuta discutiile, coaching-ul si stilurile de leadership axate pe construirea relatiilor.

  1. Persuasiunea

SERVANT LEADERS folosesc persuasiunea pentru a construi consens si pentru a obtine intelegere de la echipa lor. In acest fel, toata lumea simte ca are o contributie in rezultatul final. E una din principalele diferente in modul in care persuasiunea e folosita in leadership-ul traditional si in cel servant. In prima categorie el ajuta la crestere autoritatii si vinderea unor idei, aici vorbim despre capacitatea de a integra opinii diferite intr-o viziune comuna.

  1. Conceptualizare

Trebuie sa stiti unde mergeti ca leader si companie. La urma urmei, cum altfel vei crea o unitate in echipa ta? Oamenii au nevoie de o misiune. Abilitatea unui leader de a se uita la oportunitati si amenintari dintr-o perspectiva conceptuala inseamna sa poti face un echilibru intre realitatea de zi cu zi si potentialul ascuns, pentru a obtine claritate.

  1. Previzualizarea

O alta caracteristica cheie este aceea de a lua lectile pe care le-ai invatat in trecut si de a le aplica in viitor, astfel incat tu si echipa ta sa puteti creste si inova. Asta inseamna sa colectezi si analizezi date din trecut si sa dai atentie zonei de analiza a proiectelor in echipe.

  1. Modul administrativ

In viziunea lui Robert Greenleaf o organizatie care alica SERVANT LEADERSHIP este accea in care atat CEO-ul, cat si staff-ul, directorii sau team-leaderii au roluri cheie in indeplinirea misiunii companiei.

  1. Angajamentul fata de cresterea oamenilor

Daca doresti ca echipa ta sa creasca, trebuie sa investesti in oameni.  Cresterea lor este atat profesionala, cat si personala si spirituala. Un mod simplu de a face acest lucru este oferind un buget anual de invatare individuala si de echipa.

  1. Construieste o comunitate

Asta e, asa cum spunem noi, drumul la de grup la echipa si mai ales, diferenta de la un punct la altul. Trecerea omenirii de la comunitati locale la piete globale a generat o nevoie de apartenenta pe care azi o cautam si de la locul de munca. Conexiunea cu echipa si sentimentul de unitate ii tine pe oameni aproape.

 

“Daca actiunile tale inspira oamenii sa viseze mai mult, sa invete mai multe, sa faca mai mult si sa devina mai mult, atunci esti un leader.” – John Quincy Adams

 

 

Leave a Response

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Next Story
Alchimia prin care transformam grupurile in echipe