Arta persuasiunii

Training de comunicare persuasiva

cere oferta

De ce Arta persuasiunii?

Persuasiunea reprezinta o forma de influentare. Aceasta este modalitatea de argumentare prin intermediul careia o persoana incearca sa convinga o alta persoana sau un grup de persoane sa creada sau sa faca un anumit lucru. Ca sa convingi pe cineva, uneori este nevoie de mai mult decat argumente. Influentarea implica lucruri precum starea emotionala, pozitionarea fata de ceilalti si, nu in ultimul rand, recunoasterea tehnicilor de manipulare pe care interlocutorii ar putea sa le foloseasca. Persuasiunea se bazeaza pe punerea informatiei in context, pe utilizarea tehnicilor de retorica si pe intelegerea interesului starnit de cuvintele noastre.

Cui se adreseaza acest training: tuturor celor care doresc sa isi imbunatatească abilitatile de influentare a celorlalti, in mod etic, dar si celor care vor sa se poata proteja eficient in fata incercarilor de manipulare.

Beneficii: acest training ofera instrumentele si mijloacele necesare pentru dobandirea tehnicilor de persuasiune.

Obiectivele cursului:

1

Identificare si diferentierea cazurilor de persuasiune de cazurile de manipulare negativa

2

Folosirea intr-un mod etic si corect a metodelor de persuasiune pentru atingerea unui grad de coeziune mai mare a echipei si a nivelului personal de dezvoltare

3

Punerea bazelor unei comunicari persuasive

4

Intervenirea prin metode pozitive de persuasiune pentru ameliorarea situatiilor critice ale unui proiect

Topicurile cursului:

Persiuasiune versus manipulare

- Definitie, beneficii, importanta distinctiei
- Intelegerea formelor de manipulare folosite
- Etica in procesul de persuasiune

Persuasiune prin modificarea contextului

- Cum este influentata comunicarea de emotiile emitatorului si ale receptorului
- Persuasiune prin pozitionare
- Sensul actiunilor schimba comportamentul

Stiluri clasice de persuasiune

- atragerea
- cooperarea
- evitarea
Mesajul si intelegerea tehnicilor de discurs
- Logos
- Pathos
- Ethos
Comunicarea nonverbala
- Importanta gesturilor
- Observarea si interpretarea gesturilor
- Verificarea observatiei si adaptare

Principiul pasilor de pitic-urias

Principiul pasilor de pitic-urias se refera la metoda incrementalitatii la nivel psihologic. In plan psiho-somatic, omul reactioneaza mai bine la o situatie prezenta daca a trait anterior o situatie asemanatoare cu intensitate emotionala mai mica.

Principiul deformarii temporale

Principiul se bazeaza pe doua procese psihologice
- reprezentarea si imaginatia – se foloseste pentru a duce subiectii (participantii la discutie) in taramul ipotetic al evenimentului deja intamplat/ realizat cu succes.

Argumente vs. non-argumente

- Recunoaste manipularea prin argumente false
- Stereotipiile eronate si contracararea lor

Unghiul de abordare in comunicare

- Impactul emotional si interesul celuilalt
- Schimbul de privire asupra situatiei
- Verificarea interesului comun

Tehnici de argumentare

Desi par a merge pe aceleasi argumente, oamenii folosesc informatii si strategii diferite, chiar daca fac asta inconstient. Tehnicile de argumentare presupun metode diferite de adaptare a strategiei, in functie de cursul discutiei.

Agenda cursului:

09:00 – 09:30 – Welcome Coffee

09:30 – 10:45 – Curs

10:45 – 11:00 – Coffee Break

11:00 – 13:00 – Curs

13:00 – 14:00 – Pranz

14:00 – 15:45 – Curs

15:45 – 16:00 – Coffee Break

16:00 – 17:30 – Curs

Metode folosite in curs:

- Exercitii si studii de caz

- Exemplificarea fiecarei teorii

- Metode experientiale

- Teme de lucru si exercitii

Articol training

Trainer

Andrei Văcaru

" Creativitatea nu se masoara, se admira" - Andrei Vacaru
Progresul s-a nascut din cele mai nebunesti idei. Creatorii au fost, in primul rand, curajosi. Sa fii creativ inseamna nu doar sa ai curajul de a incerca ceva nou ci si de a face asta cand toata lumea in jurul tau iti spune ca nu are sens. Pana si Pamantul a inceput sa se invarta in jurul Soarelui…mai intai in imaginatia ...

citeste despre trainer:
Articol training

Trainer

Vasile Hodorogea

Vasile comunica de cand se stie. In mod organizat, insa, o face de doar 22 de ani. Job, pasiune si obiect de studiu, comunicarea l-a purtat mai intai prin radio si mai apoi prin marketing si l-a obligat sa se adapteze la medii profesionale variate, la tipuri diferite de companii si la diverse moduri de lucru. A invatat de foarte devreme ca intotdeauna comunicarea este cu, pentru si despre oameni.<...

citeste despre trainer:

Parerile clientilor nostri:

Trainingul a fost foarte interesant, am avut multe de invatat si sigur voi aplica o parte din lucrurile invatate. Andrei este foarte bun in ceea ce face si a fost o placere sa lucrez cu el.

- Participant training

In aceste doua zile am avut in fata un tip modest, dar capabil care m-a surprins placut in derularea cursului. Experienta ta a fost una care a reusit sa raspunda necesitatilor noastre. La mai mare!

- Viorel, Ulma Packaging

Super Trainer! Andrei s-a facut placut din primele minute si a ramas asa pana la final. Se observa experienta! Bravo!

- Vlad, Honeywell

Hai sa invatam impreuna, scrie-ne!