Arta persuasiunii – HPDI

Arta persuasiunii

Training de comunicare persuasivă

De ce arta persuasiunii?

Persuasiunea reprezintă o formă de influențare. Aceasta este modalitatea de argumentare prin intermediul căreia o persoană încearcă să convingă o alta persoană sau un grup de persoane să creadă sau să facă un anumit lucru. Ca să convingi pe cineva, uneori este nevoie de mai mult decât argumente. Influențarea implică lucruri precum starea emoțională, poziționarea fața de ceilalți și, nu în ultimul rând, recunoașterea tehnicilor de manipulare pe care interlocutorii ar putea să le folosească. Persuasiunea se bazează pe punerea informației în context, pe utilizarea tehnicilor de retorică și pe înțelegerea interesului stârnit de cuvintele noastre.

OBIECTIVELE CURSULUI

  • Identificarea și diferențierea cazurilor de persuasiune de cazurile de manipulare negativă
  • Folosirea într-un mod etic și corect a metodelor de persuasiune pentru atingerea unui grad de coeziune mai mare a echipei și a nivelului personal de dezvoltare
  • Punerea bazelor unei comunicări persuasive
  • Intervenirea prin metode pozitive de persuasiune pentru ameliorarea situațiilor critice ale unui proiect

TOPICURILE CURSULUI

Persiuasiune versus manipulare

  • Definiție, beneficii, importanța distincției
  • Înțelegerea formelor de manipulare folosite
  • Etica în procesul de persuasiune

Persuasiune prin modificarea contextului

  • Cum este influențată comunicarea de emoțiile emițătorului și ale receptorului
  • Persuasiune prin poziționare
  • Sensul acțiunilor schimbă comportamentul

Stiluri clasice de persuasiune

  • atragerea
  • cooperarea
  • evitarea mesajul și înțelegerea tehnicilor de discurs

Logos

Pathos

Ethos Comunicarea nonverbală

Importanța gesturilor

Observarea și interpretarea gesturilor

Verificarea observației și adaptare

Principiul pașilor de pitic-uriaș:

Principiul pașilor de pitic-uriaș se referă la metoda incrementalitații la nivel psihologic. În plan psiho-somatic, omul reacționează mai bine la o situație prezentă dacă a trăit anterior o situație asemănătoare cu intensitate emoțională mai mică.

Principiul deformării temporale:

Principiul se bazează pe doua procese psihologice

  • reprezentarea și imaginația

Se folosește pentru a duce subiecții (participanții la discuție) în tărâmul ipotetic al evenimentului deja întâmplat/ realizat cu succes.

Argumente vs. non-argumente:

  • Recunoaște manipularea prin argumente false
  • Stereotipurile eronate și contracararea lor

Unghiul de abordare în comunicare:

  • Impactul emoțional și interesul celuilalt
  • Schimbul de privire asupra situației
  • Verificarea interesului comun

Tehnici de argumentare:

Desi par a merge pe aceleași argumente, oamenii folosesc informații și strategii diferite, chiar dacă fac asta inconștient. Tehnicile de argumentare presupun metode diferite de adaptare a strategiei, în funcție de cursul discuției.

AGENDA CURSULUI:

9:00 Welcome Coffee
9:30 Curs
10:45 Coffee Break
11:00 Curs
13:00 Pranz
14:00 Curs
15:00 Coffee Break
16:00 Curs
17:30 Incheiere
Trainer
Andrei Văcaru
“O idee genială dar neîmpărtășită are soarta unui erou necunoscut.” Vorbește mult. Și nu pentru că nu se poate abține ci pentru că domeniul comunicării îl definește. De la muzică la jurnalism și training, el folosește cuvintele, gesturile și inflexiunile vocii pentru a le arăta oamenilor că potențialul apare acolo unde începem să sesizăm detaliile.…
Află mai multe