Un webinar si 10 lectii despre rezilienta emotionala

26 aprilie 2020 Valentina Grigorescu

Este o perioada confuza si plina de emotii intense pentru fiecare dintre noi. Incepem deja a doua luna de lucrat de acasa si e din ce in ce mai greu sa ignoram sentimentele de frustrare, stres sau ingrijorare.

Daca in prima luna unii dintre noi si-au mai distras atentia de la ele cu diverse activitati si parerile despre lucratul de acasa erau impartite in doua extreme, acum opinia majoritara a ajuns intr-un punct comun – nu ne e usor dar cautam solutii pentru a trece cat mai sanatosi (si fizic si psihic) de aceasta perioada.

Intr-o lume plina de informatii, mai mult sau mai putin valide sau fondate, ne-am propus sa fim un far de ghidaj pe care sa te poti baza. Asa am ajuns la o mare perfomanta – webinarul dedicat gestionarii emotiilor in conditii de stres a adus la un loc 230 de participanti care si-au dorit sa isi gestioneze mai bine emotiile si sa mai puna o caramida la dezvoltarea lor personala, ceea ce ne-a bucurat foarte tare.

Pentru noi, gestionarea emotiilor in conditii de stres insemna dobandirea de abilitati de rezilinta emotionala asa ca am trecut cate putin prin ce este rezilienta, ce sunt emotiile, care sunt factorii care ne impiedica si ne influenteaza rezilienta personala. Deasemeni participantii au facut mici jocuri, s-au testat si si-au facut un plan de actiune.

Deseori consideram ca ceea ce simtim noi este unic, si nimeni nu mai trece prin aceleasi lucruri, iar cand aveam ocazia sa aflam ca sunt multi altii care sunt in situatii asemanatoare, surpiza devine si mai mare, astfel incat, va impartasim o parte din rezultatele din webinarul nostru:

 

  1. 67% au vrut sa afle daca sunt la fel de rezilienti pe cat se condidera ei ca sunt. Iar aici am avut uimirea sa aflam ca perioada aceasta sumbra ne da foarte mare forta personala, individuala dar ne aduce si mult mai aproape la cei la care tinem

 

  1. Am invatat despre distorsiuni cognitive si tipuri de creier. Am invatat ca ne reconectam cu nevoile noastre de baza si vrem, mai mult ca oricand, sa ne cunoastem mai bine si sa invatam sa ne iubim si sa ne acceptam asa cum suntem-adica perfecti.

 

  1. Am reinviat Mitul lui sisif- acel rege care a fost blestemat pentru eternitate sa impinga un bolovan la deal. Dar el a dezvoltat o relatie cu acel bolovan si si-a acceptat soarta- asemeni sentimentelor care ne conduc si pe noi zilele acestea.

 

  1. Rezilienta influenteaza increderea in sine si cum reactionam la stres, insa primul pas este acceptarea, 84% dintre participanti considerand ca acesta este primul si cel mai important pas si se gaseste si in studiul folosit de noi din 2003 al lui Connor si Davidson https://positivepsychology.com/connor-davidson-brief-resilience-scale/

 

  1. Cel mai intalnit factor care ne influenteaza si descoperit in cadrul webinarului a fost necunoscutul- faptul ca sunt multe lucruri care nu sunt in controlul nostru; si atunci sa incercam sa facem ceva concret pentru cele care sunt in controlul nostru.

 

  1. Am aflat ca emotia este o informatie pretioasa. Este o scala care ne masoara in sinea noastra cat de departe sau de aproape suntem de o nevoie pe care o avem. Este o forma de instinct care cere sa fie ascultat in fiecare zi.

 

  1. Cele mai intalnite distorsiuni cognitive sunt citirea gandurilor si descalificarea pozitivului (ignorarea aspectelor pozitive). Toti avem distorsiuni care ne ghideaza viata (unele sunt ale nostre, insa majoritatea sunt induse inca din copilarie), trebuie doar sa facem un pas sa le constientizam.

 

  1. In mini testul de scalare am fost surprinsi sa aflam ca, contrar perioadei in care ne aflam, majoritatea ne simtim iubiti si constienti si putem depasi conditiile grele, insa este un sentiment pe care il avem, iar uneori nu stim cum sa gestionam sentimentele prea puternice, avem nevoie de un plan, iar planul cere disciplina

 

  1. Am impartasit ce putem face peste a trece cu bine peste aceasta perioada intr-un mod sincer si autentic

 

  1. Am descoperit impreuna cei 6 piloni ai rezilientei in timp ce am zambit:
  • Autocunoasterea
  • Reteua sociala de sprijin
  • Perseverenta
  • Flexibilitatea in gandire
  • Strategii de gestionare a stresului
  • Viata cu sens

Nu este simplu, dar daca actionam constant, devine din ce in ce mai usor, in fiecare zi.


Comentarii