5 moduri in care managerii superstar se comporta cu oamenii lor

23 iunie 2017 Veronel Guiman

Conform unui studiu Gallup, peste 50% dintre adulti parasesc un job pentru a pleca de langa managerul lor. In acelasi timp, grupurile gestionate ineficient sunt in medie cu 50% mai putin productive si cu 44% mai putin profitabile.

In economia noastra, dominata de industria serviciilor, costurile cu forta de munca vor conta in proportie de jumatate sau mai mult. Dar exista si o veste buna aici: un angajat performant va aduce intotdeauna in companie mai mult decat costa.

Tocmai de aceea e important sa stim sa ne comportam cu oamenii din companiile in care lucram, chiar daca avem sau nu o pozitie de management. Iata care sunt 5 comportamente pe care le-am observat de-a lungul activitatii de consultanta:

  1. Arata responsabilitate pentru oamenii lor

Un lider este intotdeauna responsabil de bunastarea oamenilor, de binele lor. Conform unui articol publicat de Forbes, in cazul angajatilor care au simtit ca muncesc prea mult cresc cu 31% sansele de a-si cauta un alt job fata de colegii lor care se simt confortabil cu activitatea curenta. Deci, conteaza sa oferim confort si siguranta.

Ca manager este important sa nu astepti responsabilitate de la altii daca tu nu ti-o asumi. Multi spun ca in Romania avem o criza de leadership dar, personal, cred ca avem o criza de responsabilitate.

  1. Creeaza incredere

Lipsa de incredere intr-un grup va crea stres si va elibera un hormon numit cortizol. Astfel, apare o crestere a tensiunii arteriale, o scadere a abilitatii cognitive, dar si mai multa agresivitate.

La nivel mondial, companiile pierd multe miliarde de euro datorita fraudelor angajatilor, deci e nevoie sa stii sa creezi incredere. Pentru a crea incredere, in spatiul cultural romanesc e nevoie de confidentialitate, conform studiului prezentat de Dorin Bodea in „Valorile Angajatilor Romani”.

Cum crezi ca ar arata viitorul daca in echipa din care faci parte ar fi incredere neconditionata?

  1. Asimileaza soft-skills

Ca lider, trebuie sa intelegi ca nu mai e despre tine. Steve Smith, autorul cartii „Managing for Success: Practical advice for Managers”, dupa 42 de ani de experienta cu 15 companii diferite, spune ca prea multi oameni cu abilitati tehnice ajung sa obtina pozitii de management datorita acestor calitati, nu a celor manageriale.

E bine sa fii un expert apreciat, dar acum e mai important sa inveti cum sa interactionezi cu oamenii, cum sa le explici si sa ii motivezi spre o viziune comuna. Cum ar arata activitatea ta daca oamenii te-ar urma neconditionat?

  1. Arata apreciere

Angajatii ce primesc aprecieri putine au cu 11% mai multe sanse sa paraseasca locul de munca. Un chestionar aplicat in randul a peste 4.000 a aratat ca peste  56% dintre angajatii romani considera ca nu li se arata apreciere. Sunt sigur ca iti apreciezi oamenii din jur, dar cat de des le-o arati?

Intreaba-ti colegii: „Ce as putea sa fac pentru ca tu sa te simti mai apreciat/a?

  1. Isi arata partea umana

E important sa ne amintim noua si oamenilor din jur ca suntem oameni pana la urma. Doar pentru ca stai la un birou mai pretentios, pe un scaun mai scump, nu inseamna ca nu ai vise, temeri, sperante. Arata-ti vulnerabilitatile si umanitatea daca vrei sa devii un superstar pentru oamenii tai.

In viziunea mea, e treaba unui manager sa invete sa isi gestioneze, motiveze si incurajeze oamenii. Desi ne-ar placea sa putem schimba comportamentele celorlalti, cel mai usor e sa il schimbam pe al nostru.

Astfel Crestem Oameni: crescandu-ne inainte pe noi.

semnatura articol vero


Comentarii