Avem un angajat cu performante slabe. Ce facem?

18 februarie 2015 HPDI

human performance developmentCa manager, nu poti accepta lipsa performantei in cadrul echipei tale. Este frustranta, consumatoare de timp si poate demoraliza alte persoane. Dar ce te faci daca ai un angajat care are performante slabe, sub asteptarile managerului? Ce actiuni iei ca sa schimbi acest comportament problematic? Iata cateva sfaturi care ti-ar putea fi de folos.

Nu ignora problema
De prea multe ori aceste probleme raman nesolutionate si nu sunt abordate in mod direct. De cele mai multe ori, managerul, in loc sa ia masuri, va transfera acel angajat in alta parte sau il va suspenda fara a incerca sa rezolve efectiv problema. Aceasta este o abordare gresita. Foarte rar aceasta problema se va rezolva de la sine. Din contra, situatia se va inrautati.

Care este cauza problemei?
Nu este o persoana potrivita pentru acel job? Nu dispune de competentele necesare? Sau este doar o neintelegere in ceea ce priveste asteptarile? Exista de foarte multe ori o neconcordanta intre ceea ce managerii si angajatii cred ca este important atunci cand vine vorba de performanta. Este foarte posibil ca si tu, ca manager, sa fi contribuit la aceasta situatie negativa. In cele din urma, de foarte putin ori este in totalitatea vina subordonatului sau numai vina managerului. Nu te concentra exclusiv asupra schimbarilor pe care ar trebui sa le faca un angajat cu performante slabe pentru a remedia situatia – concentreaza-te si pe schimbarile pe care  tu ar trebui sa le faci.

Discuta si cu alte persoane
Inainte de a lua masuri, incearca sa abordezi aceasta problema cat mai obiectiv posibil. Ai putea discuta cu managerul anterior al angajatului sau cu cineva care a lucrat indeaproape cu acesta sau poti face o evaluare 360. Cand discuti cu alte persoane despre angajatul in cauza, fa-o cu tact si in mod confidential. Ai putea initia o discutie astfel: “Sunt ingrijorat pentru ca frustrarea mea imi afecteaza capacitatea de a evalua obiectiv subalternul. Vad doar greselile pe care acesta le face. ” Cauta dovezi care ar putea demonstra ca presupunerile tale sunt gresite.

Discuta cu angajatul cu performante slabe
Dupa ce ai verificat cu altii, vorbeste direct cu angajatul. Explica exact ceea ce observi, in ce masura este afectata activitatea echipei, si ofera-i ajutorul. Iata o posibila abordare a discutiei: “Observ probleme in ceea ce priveste performanta ta. Eu cred ca poti sa-ti imbunatatesti rezultatele si totodata stiu ca si eu contribui la performantele tale mai scazute. Asadar, as vrea sa gasim o solutie impreuna. Cum putem aduce imbunatatiri? “Este important sa faci impreuna cu subalternul un brainstorming de solutii. Nu te astepta la un raspuns imediat. Persoana poate avea nevoie de timp pentru a digera feedback-ul tau, asadar revino mai tarziu cu cateva propuneri.

Ai nevoie de un plan
Creeaza un plan concret pentru ceea ce atat tu cat si angajatul veti face diferit, fiind de acord cu privire la actiunile masurabile astfel incat sa puteti marca un progres. Ar trebui, de asemenea, sa intrebi de ce resurse are nevoie angajatul pentru a realiza aceste obiective. Apoi, acorda-i timp. Este nevoie de timp pentru ca o persoana sa se schimbe si pentru a invata sau dobandi competente noi.

Monitorizeaza cu regularitate progresul angajatului
Poate parea evident, dar, din pacate, multi manageri nu reusesc sa monitorizeze progresul angajatului. Poti intreba angajatul daca doreste ca cineva sa-l ajute in acest proces, daca are incredere in vreun coleg ca sa-i monitorizeze schimbarile. In acest mod, angajatul se va simti comfortabil fara a avea impresia ca cineva il supervizeaza.

Daca nu exista imbunatatiri, ia masuri
Daca lucrurile nu se vor schimba si nu exista imbunatatiri, tonul discutiei va trebui sa se schimbe. La un moment dat se va termina programul de coaching si va trebui sa aduci in discutie consecintele. Iata o posibila abordare “Am sa fiu foarte clar, aceasta este a treia oara cand se intampla acest lucru iar comportamentul tau nu s-a schimbat, asadar sunt nevoit sa-ti explic consecintele. Actiuni disciplinare, in special, concedierea, nu sunt decizii usoare si au implicatii atat pentru manager, firma cat si pentru lumea din jur.

Lauda si recompenseaza schimbarea
Daca angajatul face progrese, nu le trece cu vederea. Arata-i ca ai observat imbunatatirile si recompenseaza-l in consecinta. Vrei o echipa care poate face greseli dar  sa invete din acestea.

 

autorLaura


Comentarii

Recomandari

Traininguri & Team building-uri: