Intre roaba de diplome si pozele de pe Facebook

28 aprilie 2017 HPDI

Iti amintesti reclama in care trebuia sa mergi sa ceri un aviz si sa aduci o roaba cu dosare si documente? Cam acelasi principiu se aplica pana acum tenisi coloraticativa ani si pentru companiile care recrutau. Mergeai la interviu cu roaba de diplome. Totul pornea de la CV. Cum hartia suporta orice, insiram cu totii toate studiile pe care le-am facut. Mai mult decat atat, cum ajungeam la un workshop, cum ceream o diploma. Trebuie sa facem dovada. Si asa ajungeam cu roaba de diplome la interviul unde ne doream sa fim super-eroi.

Ce se intampla de cativa ani? Aceasta roaba de diplome s-a pastrat numai pentru domeniile extrem de tehnice, pentru companiile foarte stricte cu pregatirea angajatilor si in cazul institutiilor de stat. Altfel, diferenta dintre un potential angajat si un angajat o face discutia de la interviu si imaginea pe care candidatul o are. Traim in epoca in care diplomele depasesc sectorul tehnic, astfel incat este extrem de important modul in care aplicam cursul de public speaking si nu doar cum am pozitionat acest training in CV. Traim in perioada in care dovada si prestigiul absolvirii unui curs sta uneori intr-o insigna primita. Iar toate acestea se datoreaza faptului ca o foarte mare parte dintre preocuparile noastre s-au schimbat in timp. Nevoile companiilor se adreseaza zonelor de soft skills, iar diferentele sunt date de modul in care reusim sa obtinem maximum din potentialul unui training.

Astazi, cand cautam un coleg, dupa ce am facut departajarea pentru un post bazandu-ne pe pregatirea de baza, ne vom orienta catre profilele sociale. Google-cel-care-le-stie-pe-toate ne va ajuta sa aflam cum arata pagina de Facebook a candidatului, cea de LinkedIn, daca are un blog si daca obisnuieste sa petreaca timp pe forumuri. Care este exprimarea acestuia, ce poze alege si cum discuta cu ceilalti? In esenta, vrem sa stim ce alege sa comunice despre el? Se cunoaste suficient de bine cat sa stie ce sa comunice despre el? Lucreaza sa isi construiasca un brand personal?

Tu stii despre elefantul roz din salile de training?

Multa vreme nu am dat importanta postarilor mele de pe Facebook sau a celor de pe LinkedIn. Am ajuns apoi la un moment in care a trebuit sa aleg cu mare grija ceea ce comunic, avand in vedere constrangerile de la locul de munca. Ulterior, mi-am dat seama ca este foarte important modul in care te afisezi, mai ales pe social media. Daca alegi sa nu zici nimic despre tine, este ok. Daca vrei sa stie lumea ceva despre tine, Facebook este un instrument foarte bun. Iata cateva sfaturi despre cum poti sa initiezi intregul proces de construire al brandului personal:

  1. Fii autentic

Ce te face diferit fata de ceilalti? Pentru ce te-ai lupta pana in panzele albe? Care iti sunt slabiciunile? Afla care sunt principalele 3 puncte tari si slabe care te caracterizeaza si porneste de aici. Imagineaza-ti cum ar fi sa preiei alte valori, alte idei si sa-ti construiesti un sine fals. Nu te teme sa fii emotional atunci cand simti. Falsitatea este mai usor de identificat, iar oamenii vor rezona mereu la umanitate.

  1. Stabileste un obiectiv de comunicare

Orice ai face, stabileste inca de la inceput cum vrei sa te pozitionezi si ce persoane ai vrea sa rezoneze cu tine. Care este piata ta, altfel spus. Vrei ca oamenii sa fie de acord cu tine? Sau vrei sa starnesti controverse? Vrei sa aduci subiecte noi in discutie? Sau vrei sa fii o persoana care va vorbi numai despre subiecte deja in dezbatere? Tu alegi.

  1. Construieste zilnic o prezenta online

Ai grija in fiecare zi de profilul de social media, completeaza-l cu toate informatiile relevante despre tine. Ce vrei sa stie lumea despre tine? Pagina ta striga „profesional” si „calitate”? Daca vrei sa fii remarcat in mediul profesional, ai grija sa fie publice aceste informatii. Daca vrei sa fii prezent ca un calator, poti sa dai check-in in cele mai deosebite locuri. Alege-ti nisa si comunica in fiecare zi despre ea prin poze sau articole. De asemenea, nu te teme din cand in cand sa construiesti si tu un material specializat.

Fii atent la timp in toata perioada asta!

  1. Invata continuu despre domeniul tau de expertiza

Daca astazi esti convins ca stii totul despre domeniul tau, sigur maine vor aparea lucruri noi. Ai grija sa ai mereu o baza solida de la care sa pornesti si pe care sa adaugi noutati. Aboneaza-te la publicatii relevante, ai mereu la indemana bloguri pe care sa le urmaresti. Nu te teme sa platesti pentru noi informatii, dar asigura-te ca sunt cele mai bune.

Construirea unei imagini personale este in primul rand o dezvoltare a perceptiei asupra propriei persoane. Acest proces va fi unul de lunga durata. Asta pentru ca se bazeaza pe emotii si perceptii. Cum te vad cei din jur si cum aleg ei sa vorbeasca mai departe despre tine. Dar odata ce stabilesti clar directia in care vrei sa mergi, acest branding personal iti va aduce numai beneficii. Incepand de la primul contact cu un potential angajator si continuand cu pozitionarea ca expert intr-un anumit domeniu pot aduce beneficii materiale, dar si personale – esti recunoscut, esti diferit, esti unic prin ceea ce comunici.

Si inchei printr-un citat care circula acum ceva timp: „I’m not a Facebook status. You don’t have to like me.” Important este ca in momentul in care alegeti sa comunicati despre voi, sa o faceti autentic, in baza experientelor voastre si a ceea ce sunteti cu adevarat.

 

semnatura articol alexandra


Comentarii